rust sdk что это

Rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

Прежде всего, чтобы начать создавать свои скины, необходимо скачать Rust SDK на странице Инструменты.
Для работы с Rust SDK вам понадобится игровой движок Unity версии 4 и/или выше.

Rust SDK представляет собой пакет, созданный специально для работы в Unity, а так же для автоматической загрузки Ваших предметов в Steam Workshop.

После того, как вы скачали Rust SDK, скачайте и запустите Unity3d. Не обязательно сперва качать Rust SDK, все можно сделать в произвольном порядке.

При запуске Unity попросит Вас создать новый проект или указать папку к уже существующему. Выберите Open и укажите путь к файлам Rust SDK («E:\Steam\SteamApps\common\Rust SDK\Rust SDK«)

После этого Unity начнет загружать файлы SDK. После загрузки у Вас откроется Unity и покажется что-то в этом роде

Для тех, кто ранее работал и уже знаком с Unity, не составит проблем разобраться, что к чему.
Ну а для новичков, которые впервые открыли Unity на своем ПК, думаю, есть смысл дочитать раздел до конца.

Для начала, снизу во вкладке Project найдите папку Workshop. Эта папка в дальнейшем будет хранить в себе все созданные Вами предметы. Изначально, на чистом SDK в этой папке уже будут созданы только 2 папки, но мне уже приходилось создавать несколько вещей, так что у меня папок немного больше.

Из всех этих файлов, стоит сосредоточить работу над файлом diffuse. Кликнув на него, Вы можете увидеть его свойства в Инспекторе справа.

Если на сцене у Вас изначально не отобразился предмет, выберите файл meta и нажмите Preview In Scene.

Открываем файл diffuse в редакторе, который Вы выбрали. Я использую Adobe Photoshop, так что для открытия файла мне всего лишь нужно перетащить его на окно программы

Либо же щелкаем левой кнопкой мыши по свободному месту и выбираем Show In Explorer

В любом случае у Вас появляется возможность открыть изображение в графическом редакторе.

Открыв файл в Photoshop, мы видим непонятное изображение, местами напоминающее футболку, надетую на персонажа в Unity3d

После этого я сохранил файл diffuse.tga и в Unity3d футболка обрела другие цвета

Кстати, менять можно не только цвет, можно наносить на одежду различные изображения, логотипы, грязь и детали.

Как я упоминал выше, файл, отвечающий и содержащий настройки предмета для публикации в Steam Workshop, называется meta

Выбрав этот файл, в Инспекторе Вы можете видеть следующие настраиваемые параметры:

Когда все готово, Вам остается нажать справа в Инспекторе кнопку Upload Changes; начнется загрузка файла в Workshop.

Чтобы увидеть свой предмет после загрузки, внизу нажмите VIEW ONLINE.

Проводится такая же процедура, как и при создании скина, но вы можете заметить, что в настройках Вашего скина(файл meta) Item ID не равен нулю, тоесть Ваш предмет уже загружен в Steam Workshop и имеет свой уникальный идентификатор. Поэтому, его менять не нужно.

После всех настроек Вашего предмета в Steam Workshop его страница должна выгладеть примерно так(показываю на примере своего предмета):

Прочитали до конца? Потратьте еще минутку и поставьте оценку

Источник

Пробуем делать web-frontend на Rust (WebAssembly)

rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что этоНедавно вышла новость про то, что webassembly теперь включен в firefox 52 из коробки. А потом еще и chrome 57 подтянулся (правда, там вроде бы были какие-то баги с запуском). Я решил, что обязательно надо попробовать.

Для тех, кто не знает, что такое webassembly краткая информация: webassembly (или wasm) — это низкоуровневый язык, который понимают браузеры, и в который можно будет скомпилировать программы, написанные на популярных языках. Это гораздо более выгодно по скорости парсинга и выполнения, чем компилировать эти языки в чистый javascript или какой-нибудь asm.js.

Wasm задумывался в основном для c/c++, но, на удивление, уже все готово, чтобы скомпилировать программу на rust. Давайте сделаем небольшое приложение и посмотрим, что получится. Все это будем компилировать на Ubuntu. Без теоретических деталей, просто «пощупаем».

Устанавливаем Rust и emscripten SDK

Для начала нам понадобится rustup. Это инструмент для установки как самого rust компилятора, так и других вещей из rust мира.

При установке в ваш

Теперь нам надо добавить нужный target

emscripten — это такой LLVM-to-javascript компилятор. Также умеет генерить и wasm. (Как известно, Rust использует llvm).

Далее надо это дело скомпилировать. Предупреждаю, это может занять пару часов, причем с диким выжиранием процессора и памяти.

Источник

Rust sdk что это

The AWS SDK for Rust

This repo contains the new AWS SDK for Rust (the SDK) and its public roadmap.

Please Note: The SDK is currently released as a developer preview and is intended strictly for feedback purposes only. Do not use this SDK for production workloads.

The SDK is code generated from Smithy models that represent each AWS service. The code used to generate the SDK can be found in smithy-rs.

Getting Started with the SDK

Examples are availble for many services and operations, check out the examples folder.

For a step-by-step guide including several advanced use cases, check out the Developer Guide.

The SDK provides one crate per AWS service. You must add Tokio as a dependency within your Rust project to execute asynchronous code.

Create a new Rust project: cargo new sdk-example

Add dependencies to DynamoDB and Tokio to your Cargo.toml file:

Provide your AWS credentials with the default credential provider chain, which currently looks in:

Make a request using DynamoDB

In order to use the SDK, you must already have Rust and Cargo installed. If you don’t, these instructions describe how to install Rust and Cargo.

While we’re working on the SDK, detailed usage instructions will be added to the Developer Guide. Please suggest additional sections for the guide by opening an issue and describing what you are trying to do.

Feedback and Contributing

The SDK uses GitHub Issues to track feature requests and issues with the SDK. In addition, we use GitHub Projects to provide users with a high level view of our roadmap and the features we’re actively working on.

You can provide feedback or report a bug by submitting a GitHub issue. This is the preferred mechanism to give feedback so that other users can engage in the conversation, +1 issues, etc. Issues you open will be evaluated for our roadmap in the Developer Preview launch.

If you are interested in contributing to the SDK, please take a look at CONTRIBUTING

Supported Rust Versions (MSRV)

The SDK currently requires a minimum of Rust 1.54, and is not guaranteed to build on compiler versions earlier than that. While we are still in alpha, we will be keeping the minimum compiler version two releases behind the latest stable release where possible (so if the latest stable were 1.55, we would be on 1.53). However, we are not making any guarantees around this at present. Increases in minimum required Rust version will be called out in the Release Notes for new releases of the SDK.

See CONTRIBUTING for more information.

This project is licensed under the Apache-2.0 License.

Источник

Rust sdk что это

CloudEvents SDK Rust rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это rust sdk что это. Смотреть фото rust sdk что это. Смотреть картинку rust sdk что это. Картинка про rust sdk что это. Фото rust sdk что это

This project implements the CloudEvents Spec for Rust.

Note: This project is WIP under active development, hence all APIs are considered unstable.

v0.3v1.0
CloudEvents Core
AMQP Protocol Binding
AVRO Event Format
HTTP Protocol Binding
JSON Event Format
Kafka Protocol Binding
MQTT Protocol Binding
NATS Protocol Binding
Web hook

The core modules include definitions for the Event and EventBuilder data structures, JSON serialization rules, and a mechanism to support various Protocol Bindings, each of which is enabled by a specific feature flag:

This crate is continuously tested to work with GNU libc, WASM and musl toolchains.

Now you can start creating events:

Checkout the examples using our integrations to learn how to send and receive events:

If you’re interested in contributing to sdk-rust, look at Contributing documentation

Each SDK may have its own unique processes, tooling and guidelines, common governance related material can be found in the CloudEvents community directory. In particular, in there you will find information concerning how SDK projects are managed, guidelines for how PR reviews and approval, and our Code of Conduct information.

Источник

Hello, World! Rust CDK Quick Start

The DFINITY Canister Development Kit (CDK) for Rust provides tools, sample code, and documentation to help you create dapps to run on the decentralized Internet Computer mainnet. This Hello, World! Rust CDK Quick Start assumes that you are installing the DFINITY Rust CDK for the first time.

To help you get started, this tutorial illustrates how to modify the traditional «Hello World» first dapp to use the DFINITY Rust CDK. This simple dapp has just one function that prints text to a terminal, but it provides a good model for understanding the workflow when writing dapps in Rust that you want to deploy on the Internet Computer.

Before you begin

Before you start your project, verify the following:

You have an internet connection and access to a shell terminal on your local macOS or Linux computer.

You have downloaded and installed the Rust programming language and Cargo as described in the Rust installation instructions for your operating system.

The Rust tool chain must be at version 1.46.0, or later.

You have downloaded and installed the DFINITY Canister Software Development Kit (SDK) package as described in Download and install.

You have cmake installed. For example, use Homebrew with the following command:

For instructions on how to install Homebrew, see the Homebrew Documentation.

You have stopped any local execution environment processes running on your computer.

If you aren’t sure how to open a new terminal shell on your local computer, run commands in a terminal, or how to check for and install packages, see Preliminary steps for newcomers. If you are comfortable meeting the prerequisites without instructions, continue to Create a new project.

Create a new project

Applications for the Internet Computer start as projects. You can create new projects for the Internet Computer using the DFINITY Canister SDK. Because you are building this project to be deployed on the Internet Computer, this tutorial focuses on how to create, build, and deploy a Rust program by using the dfx parent command and its subcommands.

To create a new project using the DFINITY Canister SDK:

Open a terminal shell on your local computer, if you don’t already have one open.

Create a new project with rust canister named rust_hello by running the following command:

Change to your project directory by running the following command:

Take a look at the project

The project is ready to be compiled and deployed to the Internet Computer. Before that, let’s go through the project files.

dfx.json

One of the template files included in your project directory is a default dfx.json configuration file. This file contains settings required to build a project for the Internet Computer much like the Cargo.toml file provides build and package management configuration details for Rust programs.

The configuration file should look like this:

Notice that under the canisters key, you have some default settings for the rust_hello canister.

«type»: «rust» specifies that rust_hello is a rust type canister.

«candid»: «src/rust_hello/rust_hello.did» specifies the location of the Candid interface description file to use for the canister.

«package»: «rust_hello» specifies the package name of the Rust crate. It should be the same as in the crate Cargo.toml file.

Cargo.toml

In the root directory, there is a Cargo.toml file.

It defines a Rust workspace by specifying paths to each Rust crate. A Rust type canister is just a Rust crate compiled to WebAssembly. Here we have one member at src/rust_hello which is the only Rust canister.

src/rust_hello/

Now we are in the Rust canister. As any standard Rust crate, it has a Cargo.toml file which configures the details to build the Rust crate.

src/rust_hello/Cargo.toml

Notice the crate-type = [«cdylib»] line which is necessary to compile this rust program into WebAssembly module.

src/rust_hello/lib.rs

The default project has a simple greet function that uses the DFINITY Rust CDK query macro.

src/rust_hello/rust_hello.did

Candid is an interface description language (IDL) for interacting with canisters running on the Internet Computer. Candid files provide a language-independent description of a canister’s interfaces including the names, parameters, and result formats and data types for each function a canister defines.

By adding Candid files to your project, you can ensure that data is properly converted from its definition in Rust to run safely on the Internet Computer.

To see details about the Candid interface description language syntax, see the Candid Guide or the Candid crate documentation.

This definition specifies that the greet function is a query method which takes text data as input and returns text data.

Start the local execution environment

Before you can build your project, you need to connect to the local execution environment running in your development environment or the decentralized Internet Computer mainnet.

To start the local execution environment:

Check that you are still in the root directory for your project, if needed.

Start the local execution environment on your computer in the background by running the following command:

Depending on your platform and local security settings, you might see a warning displayed. If you are prompted to allow or deny incoming network connections, click Allow.

Register, build, and deploy your project

After you connect to the local execution environment running in your development environment, you can register, build, and deploy your project locally.

To register, build, and deploy:

Check that you are still in root directory for your project directory, if needed.

Make sure you have wasm32-unknown-unknown installed by running the command:

Register, build, and deploy the canisters specified in the dfx.json file by running the following command:

The dfx deploy command output displays information about each of the operations it performs similar to the following excerpt:

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *