reaper resample mode что это
По мере необходимости и появления по ходу руководства эти кнопки будут обсуждаться более подробно
и суммируются в конце
объясняется, как можно настроить вашу собственную панель
Шкала времени (Timeline):
расположена справа от главной панели инструментов и под строкой меню
и отображает продолжительность вашего проекта, а также помогает идентифицировать позицию различных
клипов. На рисунке выше формат шкалы времени измеряется в «
Область аранжировки (Arrange Area):
расположена справа от панели треков, где располагаются фактические
(аудио и/или MIDI), из которых состоят ваши треки. На рисунке выше отображено два трека
по одному клипу на каждом.
Панели треков (Track Control Panel):
У каждого трека свой собственный набор контроллеров (фейдеры, регуляторы и кнопки). В
рассмотрим функциональность и применение этих контроллеров. Для каждого из контроллеров также доступны
Индикаторы уровня (VU Meters):
у каждого трека, включая мастер-трек есть индикаторы уровня, которые
используются в качестве визуального мониторинга громкости трека. Они расположены как на панели трека, так
и на панели микшера.
Транспортная панель (Transport Bar):
чтобы начать и остановить запись. Транспортная панель будет подробно обсуждаться в
Панель микшера (Mixer Control Panel):
в данном примере расположена в нижней части главного окна
. Треки в микшере отображены по-другому (в виде канальных модулей). В данном примере отображены
те же самые треки, что и на панели треков. Заметьте, что здесь присутствует и канальный модуль мастер-трека
(
клипов. Микшер и мастер-трек подробно объясняются в
1.11. Трек и его контроллеры
На рисунке ниже изображены наиболее часто используемые контроллеры трека.
кнопка активирования записи (record arm)
регулятор громкости (контроллер Volume)
контроллеры управления маршрутизацией сигнала
регулятор панорамирования (контроллер Pan)
кнопка мьютирования трека (Mute)
кнопка солирования трека (Solo)
кнопка управления эффектами трека (FX)
кнопка изменения фазировки (Phase)
контроллеры управления записью
кнопка активирования мониторинга входного сигнала
эффекты, применяемые ко входному сигналу (In FX)
кнопка выбора источника входного сигнала
Точное расположение некоторых из этих контроллеров будет зависеть от размеров панели трека. При
наведении курсора мыши на любой контроллер также всплывает подсказка. В большинстве случаев чтобы
применить контроллер нужно просто его затронуть (например, нажать кнопку Mute чтобы мьютировать любой
трек, или повернуть контроллер Volume, чтобы отрегулировать уровень громкости). Щелчок правой кнопкой
мыши по контроллеру открывает соответствующее контекстное меню с командами, опциями и/или параметрами.
В зависимости от компоновки треков громкостью управляет либо регулятор (как показано на рисунке выше),
Reaper resample mode что это
The resampler mode won’t matter if the source and destination sample rate are not different. (For example, if you have your project at 44.1khz and the produced file will be 44.1khz too.)
If the sample rates actually differ, just use your ears to make the choice. (I doubt you’d be able to hear any difference between the modes, except for the lowest quality (point sampling) mode.)
That’s an interesting question. How could anything be better than best? But I’ve always figured that bigger numbers were better, so I go with Extreme when I think I need, and even sometimes when I don’t.
Thx for the answers guys,
Actually i just tried the default setting and the Extreme setting when doing the function Render item as new Take.
So no change in samplerate but i would swear i hear a difference in soundquality ;
The Extreme setting sounding more detailed then the default.
Both a/b compared against the live sound from the vsti that was triggered by the midi item.
But as i understand correct, this is complete nonsens (?!)
Maybe i should retire as a soundengineer.
It’s possible Reaper has the resampler engaged to some degree even when there shouldn’t be any resampling happening. That would need to be tested carefully, though. I am not volunteering to do that testing right now.
It’s quite likely you are just experiencing placebo effects from seeing words like «extreme» and «best» in the GUI, rather than really hearing any difference. Other factors may also be involved, such as the instruments you are rendering having random modulations which make the rendered versions sound different.
Reaper resample mode что это
So what is the deal with this?
The performance meter doesn’t seem to show any lower CPU charge when using lower quality.
What exactly is this all about?
So you can resample on the fly?
Can you give an example of this?
If I am rendering does the Playback Resample Mode effect the quality of the final rendering?
What would be the reason for setting the Playback Resample Mode for anything less than the highest quality?
Hedgehog,high PLAYBACK resampling quality uses more CPU time on slower machines,but high RENDERING resample quality is recommended for rendering the final mix.
Having «Cubic with big Antialias» for playback won’t give you any performance hit if you use an AthlonXP/P4 or better CPU.
But you may experience slow performance if you use a lot of tracks with 44.1kHz samples,but work at 96kHz.
You will experience noticeable performance drop only with higher than 8-point resampling modes,which are still not implemented.
By comparison,FL Studio uses even better techniques,such as 6-point,64-point and 128-point interpolation.
Cubic is lower than 6-point in quality.
So,there are Lowest,Low,Medium and Higher.
Can’t wait for the next «High»,»Extra High» and «Ultra» settings.
Yes the playback resampling quality only matters if your source material is a different samplerate then the playback rate (or if you use the playspeed slider, etc)..
The CPU impact it has from lowest to medium quality is very minimal (in fact lowest is mostly there in case you WANT bad quality resampling), and higher quality uses a fair bit more CPU (though in general you won’t probably won’t notice it unless you have a great number of tracks).
Q. Can you explain Reaper’s Playback Resample mode?
Setting Cockos Reaper’s playback resample mode.
I can’t find good explanations about the ‘Playback Resample Mode’ options available in Cockos Reaper, specifically the difference between the Good (64pt Sinc) and Better (192pt Sinc — Slow) modes. Also, the default track mixing bit depth is ’64–bit float’. I guess that’s because most CPUs are now 64–bit engines, but how does this setting relate to my outboard converters, which all work at 24-bit? Michael, via email
SOS Technical Editor Hugh Robjohns replies: The ‘Playback Resample Mode’ options relate to the application of automatic sample–rate conversion when importing an audio file with a different sample rate from that of the current project, for example when importing a 24–bit, 96kHz source file into a 44.1kHz project. When sample–rate conversion is applied to a digital signal, the original audio waveform effectively has to be reconstructed from the existing samples, so that the correct amplitudes at each of the (new) required sample points can be calculated.
‘Sinc’ refers to a mathematical function which is intrinsically involved in reconstructing the original audio waveform from individual samples. In very simple terms, it describes how each sample contributes to the amplitude of the audio waveform between the sample points, both before and after each individual sample. There isn’t really space to get into the mathematics of the sampling theorem here, but if you want to know more I recommend Dan Lavry’s Sampling Theory white paper (http://lavryengineering.com/pdfs/lavry–sampling–theory.pdf).
The important point to note is that the Sinc function looks like an impulse with decaying ripples, which extend, in theory, forever, both before and after each sample, but always with zero amplitude at each sample point. Consequently, these ripples influence the amplitude of the entire reconstructed waveform and need to be taken into account when performing sample–rate conversion.
Calculating the Sinc contributions of every sample for every other sample is not practical in most cases, and so Reaper’s sample–rate conversion process can be optimised for varying levels of accuracy and speed. Performing the calculations for 64 sample points either side of the current sample gives good results, but extending that out to 192 sample points either side is more accurate (it achieves lower noise and distortion). However, it takes much longer because it involves significantly more computation.
Moving on to the internal ‘64–bit float’ mix engine, this is about maximising the internal dynamic-range capability to accommodate very loud or very quiet signals without degrading them. When a lot of signals are combined, the result is usually much louder than any individual source, so the DAW engine needs additional headroom to cope. In a similar way, changing the level of digital signals often results in ‘remainders’ in the calculation. Additional bits are needed to keep track of these remainders, to avoid degrading the signal while processing.
This additional dynamic-range requirement is achieved in different ways in different systems, and depends on the type of processing being applied. You’ll often see references to double– or triple–precision, for example (where the calculations are done with 48– or 72–bit resolution), and most early DAWs used 32–bit floating–point maths, which gives a notional internal dynamic range of something like 1500dB. Modern computer hardware is designed to work in a 64–bit operating system environment, and a lot of DAW software has followed suit for practical convenience. It just means an even greater internal dynamic-range capability, which makes internal clipping all but impossible and the noise floor of processing distortion impossibly small.
However, audio signals always have to be auditioned in the human world, and our ears and replay equipment can’t accommodate a dynamic range of more than about 120dB. A 24–bit system can (in theory) accommodate a dynamic range of about 140dB, so the industry has standardised on 24–bit interfaces, which are more than sufficient. The implication is that we have to ‘manage’ the (potentially) huge dynamic range signals created inside a DAW to make sure that they fit into the 24–bit dynamic range for real–world auditioning. That’s why DAWs have output meters that show clipping if the internal level is too high; it’s not the 64–bit floating-point signal in the computer that’s clipping, but the external 24–bit converter.
Reaper resample mode что это
++++++++++++++++++++++++++++++
///_________ПРАВИЛА ГРУППЫ _________///
++++++++++++++++++++++++++++++++++
1) Прежде чем задавать свой вопрос, обратите внимание на раздел для обсуждений «Как это сделать?» и другие тематические разделы.Показать полностью. ++++++++++++++++++++++++++++++
///_________ПРАВИЛА ГРУППЫ _________///
++++++++++++++++++++++++++++++++++
1) Прежде чем задавать свой вопрос, обратите внимание на раздел для обсуждений «Как это сделать?» и другие тематические разделы. Ссылка: https://vk.com/board48261575
На стене вопросы теперь не публикуются в связи с нарастающим потоком вопросов. Однако модератор при случае может ответить в ЛС на вопрос, предложенный в новостную ленту. Задавать вопрос в комментариях под записями не запрещается, но он может остаться незамеченным.
5) Любые комментарии, которые не соответствуют теме сообщества могут удаляться. Также могут удаляться комментарии, содержащие мат, спам, провокацию, оскорбления участников или редакторов группы. Также могут удаляться комментарии, содержащие обсуждения пиратского софта. Также могут удаляться дублированные комментарии, например под записями на стене и в обсуждениях. Еще могут удаляться комментарии, если после их публикации страницы авторов удаляются (независимо от положительной или отрицательной основы комментария). Кроме того, могут удаляться комментарии, содержащие пустые обсуждения «холиварных» вопросов, к примеру:
а) «Цифра vs аналог»
б) «REAPER звучит лучше/хуже других DAW»
в) «REAPER это DAW для гиков, а не музыкантов»
г) «Windows vs Mac Os vs Linux»
д) И тому подобное.