organic keywords что это
META-тег Keywords — ключевые слова и их значение для поисковых систем
Meta keywords — список ключевых слов (key words), соответствующих содержимому страницы сайта. Поисковые системы могут использовать ключевые слова тега meta name keywords content при индексации. Однако в отличие от meta description, значение атрибута content тега meta name keywords уже существенно менялось и никто достоверно не может сказать, в какой степени ключевые слова из мета кейвордс используются различными поисковыми системами.
Синтаксис html meta keywords
О том, как стоит правильно заполнять ключевыми словами meta keywords и как не стоит, можно сказать примерно следующее.
Как не стоит заполнять meta keywords:
Как стоит заполнять meta keywords:
Ключевые слова meta keywords изначально существенно влияли на релевантность страниц сайта, что активно пользовались для SEO оптимизации сайта и его вывода по необходимым ключевым запросам в топ поисковой выдачи. В результате, поисковые системы либо вовсе перестали учитывать meta тег keywords при индексации, либо свели его значение к минимуму.
Как писать ключевые слова в meta keywords — через запятую или через пробел?
Как правильно писать ключевые слова? — Популярный вопрос.
Через запятую, через пробел, через запятую с пробелами или без пробелов?
Однозначного ответа нет. Есть рекомендации и различные точки зрения. Сравним две самые распространенные позиции.
Чтобы определиться, какой вариант лучше, я задам вопрос. Как создать больше всего вариаций ключевых запросов, используя ограниченный набор слов и повторов?
Meta keywords примеры правильного написания ключевых слов
Пример 1 — ключевые слова через запятую :
Запятые являются разделителем ключевых фраз. То есть мы изначально указываем поисковому роботу, какие именно словоформы мы хотим использовать.
Пример 2 — ключевые слова через пробел :
Мы не разделяем ключевые слова, не указываем конкретные ключевые фразы, позволяя поисковому роботу самостоятельно создавать словоформы.
Какой результат будет более релевантным? Пишите свои предположения в комментариях.
Яндекс и meta keywords
Не все поисковые системы полностью отказались от meta keywords, Яндекс открыто описывает свое отношение к ключевым словам из мета кейводс. И сообщает, что робот Яндекса учитывает содержание тега meta name keywords content в следующей формулировке:
Google и meta keywords
Сам Гугл про мета кейвордс заявляет следующее (короткое видео 1:58):
Занавес. По крайней мере, честно и однозначно. Верить или не верить Google — дело ваше. Но лучше заполнить слова сразу, чем потом узнать, что тэг meta keywords снова вляет на SEO, и получить тысячи, десятки или сотни тысяч страниц, которым нужно прописать ключевые слова, а шаблоны «палятся» на раз и могут пессимизировать поисковую оптимизацию сайта.
Meta keywords Rambler, Mail.ru, Yahoo, Bing
Важность отношения данных поисковых систем к мета тегу keywords стремится к нулю, тем более, что многие из них используют алгоритмы гигантов рынка, например Яндекса.
Meta keywords в joomla и wordpress
Популярные CMS Joomla и WordPress поддерживают meta name keywords. Что, в свою очередь, подчеркивает востребованность заполнения мета тега для ключевых слова на странице. СЕО не бывает лишним даже если это сайт-лендинг.
Окончательное решение остается за вами.
Надо сказать, что лишний раз подумать над тем, что такое ключевые слова, и как их лучше использовать на странице, будет полезно для того, чтобы тоньше постигнуть суть SEO оптимизации.
Думайте, анализируйте, комментируйте.
Делайте репосты, подписывайтесь на блог.
Русские Блоги
Organic Keyword: What Is an Organic Keyword?
Organic Keyword: What Is an Organic Keyword?
An organic keyword is a keyword used to attract free traffic through search engine optimization (SEO). Organic keywords contrast with pay-per-click (PPC) keywords, which are bid on through paid search marketing campaigns.
In this article, you’ll get an introduction to how organic keywords should fit into your marketing strategy.
Organic Keywords and SEO
Organic search is a hugely valuable marketing channel. Every day, there are over 3.5 BILLION searches on Google alone! So how can you capture some of that traffic and bring it to your own site?
In order to drive traffic through organic search, you need to optimize your web content for organic keywords. Those are the terms that people are typing into Google in order to find information and solutions to their problems.
Although Google’s ranking algorithms include many, many factors, and the algorithms are always evolving, one of the leading factors is on-page keyword optimization. If the keyword that people are searching for doesn’t appear anywhere in your web copy, you are highly unlikely to rank for that keyword.
This is why it’s so important to do keyword research: You need to find the keywords that real people really use when looking for content, products, or services like yours, so you can optimize your site pages for those organic keywords.
How to Do Organic Keyword Research
It’s not enough to guess what keywords you need to include in your site’s content. You need to use organic keyword tools to find real keywords and keyword data that will inform your organic traffic strategy.
WordStream’s Free Keyword Tool is an easy way to get started with your organic keyword research. You can start by entering a topic or the URL of a website to see which keywords are relevant to that topic or site and their organic search volume (how many people are searching for those topics each month):
You can then get all those related keywords emailed directly to your inbox so you can start using them in your content marketing and organic search campaigns.
How to Optimize Your Site for Organic Keywords
On-page optimization is important if you want to drive traffic through organic search. Site organization is also important; you can’t just dump all your keywords onto one page and hope for the best.
Instead, it’s crucial to create valuable resources that are highly relevant to each set of semantically related keywords. For example, if you run a boutique closet company, you might want to create a single resource that targets a set of keywords related to closet organization. Those different keyword variations might include «how to organize a closet,» «closet organization tips,» etc. If you also sell shoe organizers, you would want to create a separate landing page optimized for «shoe organizer» keywords.
Don’t cut corners when it comes to quality. Search engines and users both favor content that is truly unique and exceptionally helpful.
There are a few key areas where your keywords need to appear to help you rank organically for relevant searches. These include:
Organic Keywords: What Is an Organic Keyword?
An organic keyword is a keyword used to attract free traffic through search engine optimization (SEO). Organic keywords contrast with pay-per-click (PPC) keywords, which are bid on through paid search marketing campaigns.
In this article, you’ll get an introduction to how organic keywords should fit into your marketing strategy.
Organic Keywords and SEO
Organic search is a hugely valuable marketing channel. Every day, there are over 3.5 BILLION searches on Google alone! So how can you capture some of that traffic and bring it to your own site?
In order to drive traffic through organic search, you need to optimize your web content for organic keywords. Those are the terms that people are typing into Google in order to find information and solutions to their problems.
Although Google’s ranking algorithms include many, many factors, and the algorithms are always evolving, one of the leading factors is on-page keyword optimization. If the keyword that people are searching for doesn’t appear anywhere in your web copy, you are highly unlikely to rank for that keyword.
This is why it’s so important to do keyword research: You need to find the keywords that real people really use when looking for content, products, or services like yours, so you can optimize your site pages for those organic keywords.
How to Do Organic Keyword Research
It’s not enough to guess what keywords you need to include in your site’s content. You need to use organic keyword tools to find real keywords and keyword data that will inform your organic traffic strategy.
WordStream’s Free Keyword Tool is an easy way to get started with your organic keyword research. You can start by entering a topic or the URL of a website to see which keywords are relevant to that topic or site and their organic search volume (how many people are searching for those topics each month):
You can then get all those related keywords emailed directly to your inbox so you can start using them in your content marketing and organic search campaigns.
How to Optimize Your Site for Organic Keywords
On-page optimization is important if you want to drive traffic through organic search. Site organization is also important; you can’t just dump all your keywords onto one page and hope for the best.
Instead, it’s crucial to create valuable resources that are highly relevant to each set of semantically related keywords. For example, if you run a boutique closet company, you might want to create a single resource that targets a set of keywords related to closet organization. Those different keyword variations might include “how to organize a closet,” “closet organization tips,” etc. If you also sell shoe organizers, you would want to create a separate landing page optimized for “shoe organizer” keywords.
Don’t cut corners when it comes to quality. Search engines and users both favor content that is truly unique and exceptionally helpful.
There are a few key areas where your keywords need to appear to help you rank organically for relevant searches. These include:
Все о мета-теге Keywords: нужны ли сайту ключевые слова
SEO включает в себя много элементов, воздействующих на продвижение сайта в поисковой выдаче. Одним из основных мета-тегов является Keywords. Кто-то считает, что он устарел и не используется поисковыми системами, а кто-то, напротив, называет его одним из важнейших элементов SEO-продвижения.
Давайте разбираться, что такое мета-тег Keywords и действительно ли он так важен.
Что такое мета-тег Keywords
Мета-тег Keywords (от англ. «ключевые слова») – это специальный тег, который используется для SEO-продвижения и включает в себя слова-ключи. Они определяются в зависимости от того, какой контент размещен на веб-странице. С помощью тега можно выделить ключевые фразы, по которым потенциальный клиент сможет найти сайт в выдаче.
Во время создания такого тега предполагалось, что он сможет помочь поисковым системам правильно определить релевантность веб-страниц. В результате специалисты, занимающиеся оптимизацией сайтов, начали злоупотреблять мета-тегом Keywords и пытались использовать его по максимуму. Тег попросту стал терять свою важность для поисковиков. Мало того, репутация поисковых систем, которые использовали ранжирование с помощью данного тега, начала заметно падать. Спустя некоторое время популярные поисковики ввели санкции против тех сайтов, которые злоупотребляют данным тегом – их места в поиске стали понижаться.
Тег размещается в шапке сайта, сам синтаксис выглядит следующим образом:
Многие сайты до сих пор используют мета-тег Keywords, хотя сейчас его значимость переоценена. О том, в каких случаях он может использоваться, поговорим в следующем разделе.
Так ли важен Keywords сейчас?
С момента появления мета-тега прошло уже 25 лет, и почти все поисковые системы от него отказались по понятным причинам. В таких поисковиках, как Яндекс, Rambler, Mail.ru, Yahoo, Bing, отношение к Кейвордс довольно посредственное. Если они и используют его, то в крайне редких случаях.
Использование в Google
В 2009 году Google опубликовал статью о теге Keywords. В ответ на вопрос «Используется ли в поисковике мета-тег Keywords?» было официально заявлено, что нет. Это связано с тем, что в мета-теге вебмастера использовали много нерелевантных ключевых фраз.
Использование в Яндекс
В официальной документации сообщается, что мета-тег с ключами может быть использован при определении соответствия страницы поисковым запросам. При использовании такого тега стоит учитывать содержимое страницы: все ключевые фразы должны точно описывать контент. Это могут быть как отдельные слова, так и словосочетания. Главное, чтобы они опирались на содержимое веб-страницы, а не на поисковую систему.
Резюмируя, следует сказать, что Keywords до сих пор актуален, но не так значим. Думаю, что совсем скоро тег полностью перестанет использоваться любой поисковой системой.
Как правильно заполнять мета-тег Keywords
Прежде чем перейти к заполнению ключевых фраз, рекомендую ознакомиться со следующими советами:
Самый простой способ заполнить мета-тег Keywords – прописать его вручную. Для этого достаточно открыть HTML-код необходимой страницы и вставить в блок строчку кода с мета-тегом. Возьмем для примера контент, который мы уже рассматривали ранее:
При использовании CMS можно пойти двумя путями – установить плагин и настроить все с его помощью либо вручную прописать все запросы. Например, для WordPress мы можем воспользоваться плагином Yoast SEO, позволяющим настраивать страницы сайта для правильного отображения в поисковых системах. Загрузить его можно во встроенном магазине плагинов.
Сам процесс работы с Yoast SEO выглядит следующим образом:
Ключи прописываются через запятую, указать можно до 10 штук. Если вы не можете придумать ключевые слова, воспользуйтесь специальными сервисами, например, Seowarlock.
Алгоритм использования сервиса довольно прост:
Как видите, все просто. Но давайте еще рассмотрим несколько плохих примеров заполнения Keywords.
Пример переспама, который не будет использоваться поисковиками:
Без разделителей поисковые системы отвергнут всю информацию из Кейвордс:
Выводы
Сегодня мы разобрали одну из важнейших тем в SEO-продвижении, которая вызывает много вопросов. Да, мета-тег давно не используется ботами Google, но частично поддерживается Яндексом. Важно следовать вышеуказанным рекомендациям, чтобы оптимизация сайта прошла успешно. Удачи!
Organic Keywords: SEO for Beginners
Feb 25, 2021 5 min read
Whether you’re a digital marketing professional helping other companies grow their online presence or an ecommerce website owner trying to boost your brand, there’s no getting around the importance of search engine optimization (SEO).
SEO is critical to boosting internet visibility, making it easier for potential customers to find the products, services, and knowledge they need online.
Organic keywords are one important cornerstone of effective SEO. This is a type of keyword used to attract organic search traffic for free.
If optimized correctly, there’s even the potential to rank for featured snippets — something that will help improve your click-through rate (CTR). Read on for an introductory guide to understanding organic keywords for SEO beginners.
What Are Organic Keywords?
Organic keywords are keywords used in SEO to attract «free» traffic. The “free” label is important because it sets organic keywords apart from pay-per-click (PPC) keywords used for Google Ads and similar platforms. The fact that organic keywords are free also makes them a cost-effective online marketing tool worth learning.
Affordability aside, organic search is a very valuable marketing tool. Google now processes more than 3.5 billion searches per day (that’s an average of about 40,000 keyword search queries per second).
If you can capture some of that organic traffic, you can boost your site’s visibility in a big way. The implementation of well-researched and carefully selected organic keywords can help you achieve this goal.
How Do I Find Organic Keywords?
There are a few ways to find organic keywords that are likely to help your website climb the search engine results pages (SERPs) of Google, Yahoo Search, Bing, and other search engines.
Below, we’ll walk you through a few options for researching and identifying organic keywords that will help drive your traffic to your platform.
Use Google Analytics
Google Analytics can help you identify which organic keywords drive traffic to your site. You can then leverage those keywords even further and maximize their impact. Landing page reports are one way to do this.
In the Analytics dashboard, select “Behavior” > “Site Content” > “Landing Pages.”
From there, you can click the URL slug (or enter it in the search bar). Then you need to go to «Secondary Dimension > «Advertising» > «Keyword.» Or, you can search in the mini search bar within «Secondary Dimension.»
You can then see which keywords are driving traffic to your landing pages.
It’s also likely you may see quite a few “not provided” keywords. If that’s the case, don’t worry; Semrush can help. You can link your Analytics (and Search Console) account with Semrush and take a look at Organic Traffic Insights. This tool allows you to discover those “not provided” keywords driving traffic to your pages.
Use Google Search Console
You can view the average ranking position for individual keywords by landing page using Google Search Console. Log in to Google Search Console, select the right property, and select “Search Results.” Check the “Queries” column. These are the keywords driving traffic to your site.
One tip is to focus on keywords that achieve a high monthly search volume but don’t achieve a high page rank for your site.
You can then improve the pages built around those keywords by adding relevant text and images, improving backlinks, updating the meta description, and taking other on-page SEO steps to improve rankings using this high-volume search term.
Check Your Competitors’ Organic Keywords
Your competitors’ organic keywords provide further insights into what content and keywords are important. By checking up on what they’re doing and performing well for, you can integrate that into your SEO strategy.
Our Organic Research overview report offers insight into your main SERP competitors and the keywords that drive traffic to their sites. You can explore competing keyword rankings, view landing pages in the SERPs for select keywords, and see how much traffic certain terms are bringing your rivals.
Through our Organic Research Tool, you can see their historical organic keywords trends, some of their top keywords, and their top position changes for select keywords:
Use a Keyword Research Tool
Keyword research technology like Semrush’s Keyword Magic Tool makes it faster and easier to identify organic keywords. You can use such SEO tools to identify valuable terms and find related keywords (variants similar to the main keyword you’re targeting that could also boost ranking).
You can also identify useful keywords depending on the platform you’re hoping to target (for example, search engines versus social media like YouTube.)
Say you’ve recently opened an interior design business. You can add “interior design” into our Keyword Magic Tool and click on the “related” words section to find some additional long-tail keywords that would help your site rank.
Using the sidebar on the left, you can narrow these keywords down by specific subcategories — in this case, “furniture” and “apartments” are suggested related keywords.
Another benefit of using a keyword research tool is that it can help you prioritize the keywords you’re targeting.
For instance, Semrush provides you with a few metrics, such as search volume, keyword difficulty, and SERP features for specific keywords. This gives you an idea of how often people search for the keyword, its difficulty, and if any SERP features are present for the term.
How Do I Improve My Ranking Through Organic Keywords?
The above tips will help you find more organic keywords to boost your website search traffic.
For example, you can use Semrush’s keyword tools to find related keywords you might not have thought of yourself — or use Google Analytics to tell you which landing pages are top performers, so you can pinpoint which keywords are worth leveraging further.
We recommend you read our keyword research guide and take a look at how you can evaluate your organic keyword opportunities.
While having more organic keywords at your fingertips is positive, beware of keyword stuffing. Search engine algorithms can recognize content that is crammed with an excessive number of keywords but not useful to searchers and will count this against you.
Get More Insights Into Your SEO
Search engine optimization is a powerful tool, and basic SEO is a valuable skill. The fantastic news is that you don’t have to be a tech genius to master it.
All the knowledge you need to join the ranks of professional SEO marketers is available online. Plus, there are also many useful tools available, like Semrush’s Keyword Magic Tool, to help you build SEO campaigns that work.