project reality что это
Project reality или серьёзный Battlefield 2.
Здравствуйте друзья и доброго времени суток. Я очень люблю моддинг, ведь он даёт возможность разнообразить игру, видоизменить её и многое другое. Хотелось бы поведать вам про один мод для старого доброго Battlefield 2 который имеет наименование Project Reality Mod.
Уже существует standalone версия мода, так что не будет проблем с установкой. Достаточно скачать лаунчер либо полностью архивную игру и зарегистрироваться. (Ссылка на офф. сайт и прочее в конце под спойлером)
Данный мод приближает игру к «реалистичной войне». Мод приближает игру к хардкору игры Arma.
Немного обработанный скрин с поля боя
Краткий список основных изменений которые привносит мод:
-Бои с максимальным количеством 50 человек на каждую сторону.
-Примерно 30 карт различных размеров(1х1,2х2,4х4км ) и типов ландшафта.
-Средняя продолжительность партии 40мин-1,5 часа с возможностью выходить и входить без ограничений.
-13 различных фракций: Россия, США, Германия, Великобритания, Франция, Китай, Израиль и др.
-Замена модели техники на новую с новыми параметрами.
-Разнообразные режимы, включающие ночные операции, захват точек, война с повстанцами, зимние операции и др.
-Встроенный VoIP, под названием Mumble – самый идеальный голосовой чат которым я пользовался. Суть в том, что вы говорите то и будет слышно в общий голосовой чат, как вашим союзникам, так и противнику и это позволит узнать ваше местоположение, ведь звук будет доноситься именно оттуда где вы находитесь. В разумных приделах конечно. Также имеется чат вашего отряда, чтобы кооперировать действия и связываться с командиром.
Стрельба вне укрытия будет не долгой.Да и вообще 80% игры вы будете проводить за укрытиями и в траншеях
Словесное описание геймплея
«Сложная механика стрельбы»
В моде очень сложно попасть в противника, зачастую даже невозможно понять стреляешь ли ты во врага или в союзника? Но если не спешить, а подержать прицел 3-5 сек на теле цели, то проявится, ник союзника. Но даже это не спасает от тимкилла.
«Война в тылу»
Реализована возможность строить аванпосты, укрепления, стационарные пулемёты, миномёты и многое другое. И все ресурсы для постройки необходимо доставлять при помощи различной техники и устанавливать продолжительное время, от 5-15 мин. В зависимости от условий места установки.
В игре кстати вырезали HUD и оставили только компас. Так что возвращаться к этой карте вы будете не раз. Но мини-карту всё таки можно проявить на 5 сек.
Вообщем, игра стала более многогранной и чтобы всё описать необходимо много времени. Поэтому мне придётся закончить здесь описание.
Ну я очень кратко описал мод и надеюсь что заинтересовал вас хотя-бы опробовать его.
Жду ваших комментариев и обоснованной критики.
> А в это играют? Или мертворожденный проект?
В это играют уже лет 10
попутно накручивая графику и новые фишки геймплея.
>А на пиратке можно поиграть?
>Я не знаю английский, что делать?
Всё Переведено на 6 основных языков, в том числе русский.
>Зашел, уйма серверов, но они пустые/с маленьким онлайном. Зря качал?
Раньше существовало больше русских серверов но живы уже только два, но стабильный онлайн только на одном.
Под утро американские сервера имеют стабильный онлайн.
Project reality что это
Hello and welcome to the news post and DevCast for the upcoming Project Reality v1.6.8.0 update! Enjoy!
Rounding off the decade
Hello everyone and welcome to a rather special news post at the end of the year 2020. We hope you all are faring well during the holidays and are looking forward to 2021 as much as we are. Before we go into the matter of this post, the team hopes you and your loved ones managed the struggles of this extraordinary year well and are in good health and good spirits.
In this post we would like to take both a look back at the past decade as well as a small peak into the future of Project Reality. Starting off we take you back in time, back to when the, now ending, decade began, to the end of the year 2010.
.
Project Reality v1.6.4 Update Details
Hello and welcome to the highlight for the upcoming Project Reality v1.6.4.0 update! This update revolves around 3 new maps and adding new varied map layers to existing maps. With this update we want to provide our community some new content during the holiday period. We wish everyone happy holidays and hope you all enjoy this update.
Every year ModDB holds a competition to get the best mods of the year highlighted. We have already won this competition in the past but are always happy to see all your votes each year to get it in the honorable mentions or top 100.
This year has seen many small and large releases for PR:BF2 and we are proud of what we were able to accomplish this year.
And thanks to your vote we have already reached the final 100 mods this year. You can now vote once again in the BF2 category for PR:BF2 to see us going further to the top of the list here! Thank you for your vote and continued support this year. We already are looking forward to what we can do in 2021.
Project Reality
Модификация Battlefield 2 с более чем десятилетней историей
Глобальные модификации всегда стояли особняком от обычных, что количеством идей и нововведений, что сложностью реализации, которая не каждой команде энтузиастов по плечу. Хотя простое наполнение контентом довлеет над качеством и стабильностью, время от времени появляются глобальные моды близкие по уровню исполнения к полноценным играм. Команды способные на такие подвиги, в отличие от менее удачливых и трудолюбивых товарищей не редко попадают под крыло большой студии, вроде Valve, или основывают собственную компанию побирающуюся краундфандингом и/или посредством раннего доступа. Все это в полной мере относится к Project Reality, создатели которого в лице Black Sand Studios сейчас маринуют в раннем доступе свой полностью самостоятельный проект Squad и распускаться не собираются. Мод получился достаточно крупным и проработанным чтобы заслужить отдельной статьи. Кроме того Squad во многом копия PR, оценив модификацию можно смело судить о возможностях этого проекта.
Все минусы и их описания блекнут, если вспомнить что PR это бесплатная модификация, которая теперь даже не требует лицензии оригинальной игры. Качайте с официального сайта, пробуйте, не понравится, ну и пусть. А тем, кому PR придется по душе, стоит обратить внимание на Squad который в прочем пока еще довольно сырой. Оригинальный мод разработчики не забросили и ходят слухи о возвращении некогда популярной Нормандии, со Второй мировой и более тесными перестрелками.
Ниже трейлер последней версии 1.4 с Фолклендами и Грозным.
Этот блог я создал с целью пригласить новых игроков в мир ProjectReality.
P.S. Я понимаю, что релиз версии 1.0 был еще в августе 2013 го. Но вернувшись в PR я был огорчен тем что онлайн PRа сократился (скорее всего из-за анонса PR2), потому я и создал данный блог c целью пригласить всех желающих вернуть модификации былой онлайн.
pix.PlayGround.ru
pix.PlayGround.ru
pix.PlayGround.ru
pix.PlayGround.ru
pix.PlayGround.ru
pix.PlayGround.ru
pix.PlayGround.ru
pix.PlayGround.ru
Project reality что это
Project Reality (PR) is a modification for the retail Battlefield 2 multi-player PC game. Project Reality’s aim is to create a more realistic combat environment than standard Battlefield 2, and place a greater emphasis on teamwork and cooperation.
Most of the aspects of Battlefield 2 that have the capacity to be modified have been tweaked, or completely overhauled, to reflect their real life counterparts, for increased realism. Ballistics have for example also been audited to reflect those of real weapons, including characteristics such as damage, deviation and bullet drop depending on a weapon systems calibre.
Removal of Vanilla Battlefield 2 Elements:
Spawning on flags / Spawning on Squad Leaders.
User Interface reduction: Removal of several unnecessary HUD elements.
Automatic spotting of infantry and vehicles using the Q Commo Rose.
External views for all vehicles.
vBF2 commander assets: Scan,Supply & Vehicle drops.
Commander overhead «spy» camera.
Project Reality has a new way to handle player respawns. There is no more spawning on flags or appearing around squad leaders like in regular Battlefield 2. Instead, the players now have the control of where they want their reinforcements to come in via deployable rally points and player built forward outposts with various build-able emplacements.
Revamp of Soldier Equipment
All soldier classes now carry realistic equipment and useful tools such as: Unarmed fighting, bayonets, entrenching Tools, long lasting Smoke Grenades, binoculars and field Dressings. Only a few classes carry a sidearm, and only pilots are equipped with a parachute.
Non-Cluttered HUD
The Heads-Up Display has been heavily tweaked, keeping with a minimalist theme that only shows you what you need to see, and allowing the mods powerful updated graphics to be the most prominent feature instead of non-essential 2D information. The following vBF2 HUD elements have been removed: Cross-hairs, Name Tags, Hit & Kill Indication, Health Bar, Ammo Bar, Infantry Minimap, Ticket Counter (now on map only). The Project Reality HUD allows you to focus on what matters.
Kit Request System
Commanders play a vital role in Project Reality as the communications hub and central command organization of the team. Commanders are expected to give squads orders and oversee the entire battle strategy of the team. They are required to command the battle using the Command Post with the new Map Marker system. Commanders can place GPS laser markers for laser guided bombs, call in various forms of Artillery, and mark waypoints and enemy assets. They also have a UAV available with conventional factions.
New Deployable Asset System
Project Reality has introduced a logistics system that ensures that a team that works together can ensure that supplies, repairs and ammo are always at hand near the front line.
Close Air Support
Players can now take advantage of real modern equipment to coordinate close air support. Jets and attack helicopters across the board now use a laser designation system, allowing infantry units to designate targets for attack. In addition, squad leaders can call in air support via the commander in the form of a 2,000lb JDAM bomb.
Realistic Warfare
Everything from weapon ballistics,heavy armour movement,soldier sprint speeds,animation to aircraft missile systems is made to behave as realistic as possible in Project Reality while at the same time remain fun and engaging to the player.
Integrated VOIP replacement
BF2’s VOIP doesn’t fit PR needs so we have our own integrated PR Mumble. This allows for in-squad communications but also for squadleaders to talk individually to each other or with the commander. It also features 3D local speech, meaning you can hear players from other squads if they are close to you.
Custom servers
Our servers are very different from vanilla BF2 servers and allow for up to 100 players and 8 man squads. Project Reality also doesn’t require Gamespy servers and emulates it’s own master server for servers and player accounts allowing Project Reality to be played online without Gamespy.
Single Player
Project Reality supports Single Player gaming (known as Local CO-OP), as well as promoting teamwork-based multiplayer. This is included within the main build with no add-ons.
Project Reality comes packed full of quality custom content, ranging from new weapons to heavy armour, all with new custom animations. Why not browse our Media section and take a look for yourself, or check the Project Reality Guide for a full detailed list of available weapons and vehicles? There’s simply far too much to list here!
Maps
Project Reality comes with over 40 unique maps, based off of realworld geographical locations and imagery, and include custom statics. No vanilla BF2 maps are retained within Project Reality. To give an estimation of the size that some of Project Reality’s maps include, vanilla BF2 maps are scaled as 2km squared (4km area). Most of Project Reality’s maps are 4km squared (16km area), and some are 8km squared (64km area). This, along with less system intensive statics have allowed the team to improve the view distance to more realistic proportions and greatly improve the realism of combat within the mod. More persistent foliage statics ensures that cover actually means cover!
Updated Map Screen Features
The map screen that players have access to has been tweaked drastically from BF2. The ability to «auto-spot» and track enemy units has been removed. In its place is a Contact Report system where squad leaders can call up the chain of command to the commanding officer, and have enemy units marked, deleted, and moved around at the whim of the commander. Player directional arrows have been removed and all vehicle icons have been updated to reflect the various new vehicle classes showcased in Project Reality. In addition to sending contact reports, squad leaders can more effectively communicate by placing markers for APC Transport Requests, Helicopter Transport Requests, Troop Reinforcements Requests, Resupply Requests, and Build Order Requests.
New Main Menu
Completely redesigned interactive main menu for sleeker look and easier navigation, as well as new features. Online and offline training modes are available, as well as map overview previews, before you join a server.
United States Marine Corps
Peoples Liberation Army
Middle East Coalition
British Army
Russian Forces
United States Army
Canadian Forces
Israeli Defense Force
German Forces
Militia
Taliban
Iraqi Insurgents
Dutch Forces
French Forces
African Resistance Fighters
Vietnam Era USA,USMC and NVA Forces