сербский православный праздник 23 декабря
Православный календарь на 23 декабря
Главные церковные праздники, дни памяти святых и православные святыни сегодняшнего дня
23 декабря (10 декабря по «старому стилю» – церковному юлианскому календарю). Суббота 29-й седмицы по Пятидесятнице (двадцать девятой недели после праздника Святой Троицы, Пятидесятницы). Рождественский пост, согласно церковному Уставу, на трапезе благословляется рыба. Сегодня в Русской Православной Церкви совершается память 34 поименно известных угодников Божиих. Далее коротко расскажем о них.
Мученики Мина, Ермоген и Евграф Александрийские. Святые страдальцы, принявшие истязания и мученический венец за веру во Христа в период царствования в Римской империи императора-язычника Максимина (305-313 годы от Рождества Христова).
Святой Мина был приближенным императора, посланным им из Афин в Александрию, чтобы подавить столкновения между христианами и язычниками. Однако сам Мина к тому времени уже был тайным христианином, прибыв в Александрию, он открыто провозгласил себя им, обратив своим исповедничеством и даром проповеди ко Христу многих язычников.
Максимин, узнав об этом, приказал очистить Александрию от христиан. Более того, император лично прибыл в Египет, чтобы совершить это злодеяние. Нечестивый правитель сам изрубил секретаря святого Мины мученика Евграфа, а святому Мине и обращенному им в христианство бывшему язычнику Ермогену приказал отрубить головы.
Святитель Иоасаф, епископ Белгородский. Преображенский собор Белгорода. Именно здесь вот уже четверть века покоятся мощи святителя Иоасафа Белгородского. Выдающегося церковного деятеля XVIII века, одной из самых сложных и неоднозначных эпох в истории России. Искусного проповедника и аскетичного молитвенника, а вместе с тем – строжайшего борца со старообрядчеством, запрещавшего восьмиконечные кресты на храмах и древнерусские иконы. Авторитетного архипастыря, к которому с почтением относилась императрица Елизавета, и в то же время – бессребреника, порой отдававшего последние сбережения нуждающимся.
Святитель Иоасаф родился в 1705 году в семье казачьего полковника Андрея Горленко. Его дед и отец были близки к гетману Мазепе, после предательства которого бежали в Османскую империю, однако впоследствии вернулись на родину. В годы обучения в Киевской академии будущий святитель был рукоположен в священный сан. В 1744 году повелением императрицы Елизаветы был назначен наместником Троице-Сергиевой Лавры, а уже 4 года спустя – рукоположен во епископа Белгородского.
Годы святительского служения владыки Иоасафа были недолгими, но чрезвычайно активными. Он строил новые храмы, посещал приходы своей епархии, неустанно служил и проповедовал. Все это подкосило его силы, и святитель скончался на 50-м году земной жизни. Спустя 2 года после погребения владыки было обнаружено, что тело святителя остается нетленным.
А еще через полтора столетия Святейшему Синоду был подан ряд прошений о прославлении епископа Иоасафа в лике святых. Была образована комиссия, подготовившая Синодальный доклад императору с предложением канонизировать святителя, на котором 10 декабря 1910 года Николай II начертал: «Приемлю предложения Св. Синода с искренним умилением и полным сочувствием».
С тех пор почитание святителя Иоасафа широко распространилось в Русской Церкви. Однако на протяжении долгих десятилетий его мощи были утрачены. И только в 1991 году были обнаружены в запасниках ленинградского Музея истории религии и атеизма. И с тех пор они почивают в Преображенском соборе, главном храме Белгородской земли, служению которой владыка отдал свои последние годы.
Мученик Гемелл Пафлагонянин. Этот святой страдалец погиб за обличение императора Юлиана Отступника в галатском городе Анкире в 361-363 годах от Рождества Христова. С мученика Гемелла содрали кожу и пригвоздили его ко кресту. Напомним, что император Юлиан во второй половине IV века от Рождества Христова пытался разрушить наследие святого равноапостольного императора Константина Великого, сделавшего Римскую империю христианской.
Преподобный Фома Дефуркин. Святой конца IX – начала X столетий от Рождества Христова, прославившийся дарами исцелений и прозорливости. Житие этого святого включает такое чудо:
«Однажды император Лев VI Мудрый прибыл в обитель к святому Фоме за советом. Не найдя преподобного в обители, император отправил к нему своего посла с письмом. Едва посланник приблизился к жилищу старца, тот уже вынес ему запечатанный ответ, разрешивший сомнения императора. Сведений о преставлении преподобного не сохранилось…»
Блаженный Иоанн Сербский и его родители: блаженный Стефан и блаженная Ангелина, правители Сербские. Особо почитаемые в Сербской Православной Церкви святые XV столетия от Рождества Христова, времени, когда земли Сербии уже находились под турецким игом. Все эти святые из рода сербских правителей немало претерпели унижений и гонений от захватчиков, но сохранили верность Святому Православию.
Священномученики Иаков Шестаков и Александр Шкляев, пресвитеры, священномученик Евграф Плетнев, пресвитер, и сын его мученик Михаил Плетнев (1918), священномученики Анатолий Правдолюбов, Александр Туберовский, Евгений Харьков, Константин Бажанов, Николай Когтев, пресвитеры, и с ними мученики Петр Гришин, Евсевий Тряхов, Михаил Якунькин, Дорофей Климашев, Лаврентий Когтев, Григорий Берденев и мученицы Александра Устюхина и Татиана Егорова (1937), священномученик Михаил Кобзев, пресвитер (1937), преподобномученик Сергий (Сорокин), иеромонах (1937), священномученики Николай Розов и Алексий Введенский, пресвитеры (1938), святые Анна Ивашкина и Татиана Бякирева, исповедницы (1948), святая Фекла Макушева, исповедница (1954), преподобноисповедница Анна (Столярова), схимонахиня (1958). Многочисленные православные священнослужители, монашествующие и миряне, пострадавшие за верность христианской вере во времена советских богоборческих гонений, а впоследствии – прославленные в лике святых в многотысячном сонме новомучеников и исповедников Церкви Русской.
Поздравляем всех православных христиан с памятью всех сегодняшних святых! Их же молитвами, Господи, спаси и помилуй всех нас! Тех же, кто в Таинстве Святого Крещения или монашеского пострига получили имена в их честь, рады поздравить с именинами! Как говорили на Руси в старину: «Ангелам Хранителям – злат венец, а вам – доброго здоровья!»
«Суровый архипастырь». Святитель Иоасаф Белгородский. Церковный календарь на 23 декабря
23 декабря (10 декабря по «старому стилю» – церковному юлианскому календарю). Среда 29-й седмицы по Пятидесятнице (двадцать девятой недели после праздника Святой Троицы, Пятидесятницы). Рождественский пост. Согласно церковному Уставу, на трапезе благословляется постная пища без растительного масла. Сегодня в Русской Православной Церкви совершается память 34 поимённо известных угодников Божиих.
Святитель Иоасаф, епископ Белгородский. Преображенский собор Белгорода. Именно здесь вот уже четверть века покоятся мощи святителя Иоасафа Белгородского, выдающегося церковного деятеля XVIII века, одной из самых сложных и неоднозначных эпох в истории России. Искусного проповедника и аскетичного молитвенника, а вместе с тем – строжайшего борца со старообрядчеством, запрещавшего восьмиконечные кресты на храмах и древнерусские иконы (что, к сожалению, было в целом присуще той эпохе западнических реформ). Авторитетного архипастыря, к которому с почтением относилась императрица Елизавета, и в то же время – бессребреника, порой отдававшего последние сбережения нуждающимся.
Святитель Иоасаф родился в 1705 году в семье казачьего полковника Андрея Горленко. Его дед и отец были близки к гетману Мазепе, после предательства которого бежали в Османскую империю, однако впоследствии вернулись на родину. В годы обучения в Киевской академии будущий святитель был рукоположён в священный сан. В 1744 году повелением императрицы Елизаветы был назначен наместником Троице-Сергиевой Лавры, а уже четыре года спустя – рукоположён во епископа Белгородского.
Годы святительского служения владыки Иоасафа были недолгими, но чрезвычайно активными. Он строил новые храмы, посещал приходы своей епархии, неустанно служил и проповедовал. Всё это подкосило его силы, и святитель скончался на 50-м году земной жизни. Спустя два года после погребения владыки было обнаружено, что тело святителя остаётся нетленным.
А ещё через полтора столетия Святейшему Синоду был подан ряд прошений о прославлении епископа Иоасафа в лике святых. Была образована комиссия, подготовившая Синодальный доклад Императору с предложением канонизировать святителя, на котором 10 декабря 1910 года Николай II начертал: «Приемлю предложения Св. Синода с искренним умилением и полным сочувствием».
С тех пор почитание святителя Иоасафа широко распространилось в Русской Церкви. Однако на протяжении долгих десятилетий его мощи были утрачены. И только в 1991 году были обнаружены в запасниках ленинградского Музея истории религии и атеизма. И с тех пор они почивают в Преображенском соборе, главном храме Белгородской земли, служению которой владыка отдал свои последние годы.
Святитель Иоасаф Белгородский. Фото: www.pravoslavie.ru
Мученики Мина, Ермоген и Евграф Александрийские. Святые страдальцы, принявшие истязания и мученический венец за веру во Христа в период царствования в Римской империи императора-язычника Максимина (305–313 годы от Рождества Христова).
Святой Мина был приближённым императора, посланным им из Афин в Александрию, чтобы подавить столкновения между христианами и язычниками. Однако сам Мина к тому времени уже был тайным христианином. Прибыв в Александрию, он открыто провозгласил себя им, обратив своим исповедничеством и даром проповеди ко Христу многих язычников.
Максимин, узнав об этом, приказал очистить Александрию от христиан. Более того, император лично прибыл в Египет, чтобы совершить это злодеяние. Нечестивый правитель сам изрубил секретаря святого Мины мученика Евграфа, а святому Мине и обращённому им в христианство бывшему язычнику Ермогену приказал отрубить головы.
Мученик Гемелл Пафлагонянин. Этот святой страдалец погиб за обличение императора Юлиана Отступника в галатском городе Анкире в 361–363 годах от Рождества Христова. С мученика Гемелла содрали кожу и пригвоздили его ко кресту. Напомним, что император Юлиан во второй половине IV века от Рождества Христова пытался разрушить наследие святого равноапостольного императора Константина Великого, сделавшего Римскую империю христианской.
Преподобный Фома Дефуркин. Святой конца IX – начала X столетия от Рождества Христова, прославившийся дарами исцелений и прозорливости. Житие этого святого включает такое чудо:
Однажды император Лев VI Мудрый прибыл в обитель к святому Фоме за советом. Не найдя преподобного в обители, император отправил к нему своего посла с письмом. Едва посланник приблизился к жилищу старца, тот уже вынес ему запечатанный ответ, разрешивший сомнения императора. Сведений о преставлении преподобного не сохранилось…
Блаженный Иоанн Сербский и его родители: блаженный Стефан и блаженная Ангелина, правители Сербские. Особо почитаемые в Сербской Православной Церкви святые XV столетия от Рождества Христова, времени, когда земли Сербии уже находились под турецким игом. Все эти святые из рода сербских правителей немало претерпели унижений и гонений от захватчиков, но сохранили верность Святому Православию.
Священномученики Иаков Шестаков и Александр Шкляев, пресвитеры, священномученик Евграф Плетнёв, пресвитер, и сын его мученик Михаил Плетнёв (1918), священномученики Анатолий Правдолюбов, Александр Туберовский, Евгений Харьков, Константин Бажанов, Николай Когтев, пресвитеры, и с ними мученики Пётр Гришин, Евсевий Тряхов, Михаил Якунькин, Дорофей Климашев, Лаврентий Когтев, Григорий Берденев и мученицы Александра Устюхина и Татиана Егорова (1937), священномученик Михаил Кобзев, пресвитер (1937), преподобномученик Сергий (Сорокин), иеромонах (1937), священномученики Николай Розов и Алексий Введенский, пресвитеры (1938), святые Анна Ивашкина и Татиана Бякирева, исповедницы (1948), святая Фёкла Макушева, исповедница (1954), преподобноисповедница Анна (Столярова), схимонахиня (1958). Многочисленные православные священнослужители, монашествующие и миряне, пострадавшие за верность христианской вере во времена советских богоборческих гонений, а впоследствии – прославленные в лике святых в многотысячном сонме новомучеников и исповедников Церкви Русской.
Поздравляем православных христиан с памятью всех сегодняшних святых! Их же молитвами, Господи, спаси и помилуй всех нас! Тех же, кто в Таинстве Святого Крещения или монашеского пострига получили имена в их честь, рады поздравить с именинами! Как говорили на Руси в старину: «Ангелам-Хранителям – злат венец, а вам – доброго здоровья!»
23 декабря
Чтения Священного Писания
Богослужения
Каноны
Акафисты
Тропари, кондаки, молитвы и величания
В среду, св. Кресту
Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.
Перевод: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови все, что принадлежит Тебе. Даруй победы над врагами, и сохрани силою Креста Твоего тех, среди которых пребываешь Ты.
Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.
Преподобноисповеднице Анне (Столяровой)
О́браз кро́тости и благоче́стия яви́лася еси́ в земле́ Рязанской свята́я А́нна./ От ю́ности Го́спода возлюби́в,/ пе́нием, бде́нием и моле́нием И́мя свято́е Его́ восхваляла еси́./ Со смире́нием тя́жкия страда́ния в темни́це претерпе́ла еси́,/ вознося́ за все́ благодаре́ние ко Го́споду./ Мы́ же ны́не прославля́ем тя́, свята́я преподобноисповедница,/ я́ко храни́тельницу свята́го о́браза Пресвяты́я Богоро́дицы «Спору́чница гре́шных»// и ди́вную моли́твенницу о душа́х на́ших.
Перевод: Образом кротости и благочестия стала ты в земле Рязанской, святая Анна. С юности Господа возлюбив, пением, бдением и молением Имя святое Его прославляла ты. Со смирением тяжкие страдания в заключении претерпела ты, вознося за все благодарение Господу. Мы же сейчас прославляем тебя, святая преподобноисповедница, как хранительницу святого образа Пресвятой Богородицы «Споручница грешных» и удивительную молитвенницу о душах наших.
Святителю Иоасафу Белгородскому о недугующих и страждущих
Молитва святителю Иоасафу Белгородскому о недугующих и страждущих
О вели́кий уго́дниче Христо́в, святи́телю о́тче наш Иоаса́фе, ско́рый помо́щниче и ди́вный чудотво́рче! При́зри ми́лостивно на ны неду́гующыя. Ве́мы, уго́дниче Христо́в, ве́мы, и усты́ и се́рдцем испове́дуем, я́ко по дело́м на́шым беды́ постиго́ша нас. С разбо́йником благоразу́мным испове́дуем Го́сподеви, я́ко досто́йнная по дело́м на́шым восприе́млем и зла́я сия́ я́коже раби́ неключи́мии те́рпим. Си́ми бо вре́менными муче́ньми Госпо́дь милосе́рдый сокруша́ет горды́ню и жестоковы́йное се́рдце на́ше, да ве́чныя избежи́м ка́зни, гре́шником угото́ванная: сея́хом бо се́мена жития́ своево́льнаго, и жнем те́рния скорбе́й. Оба́че, не́мощнии су́ще, но в покая́ние те́плое прише́дше, о сем моли́тися дерза́ем, да гнев Госпо́день на ми́лость к нам преложи́тся, и тебе́, святи́телю Бо́жий и чудотво́рче, усе́рдно про́сим: проли́й те́плую моли́тву твою́ ко Христу́ Го́споду на́шему, ему́же днесь предстои́ши и мо́лишися о почита́ющих тя с любо́вию и смире́нным на твое́ предста́тельство упова́нием. Се бо в житии́ твое́м, святи́телю Христо́в, ни еди́наго же скорбя́ща и ми́лости твоея́ прося́ща, грехи́ же своя́ испове́дающа, николи́же презре́л еси́. Умоли́ пра́веднаго судию́, да преложи́т гнев пра́вды своея́ на ми́лование на́ше. Благода́тию Его́ тебе́ да́нною, святи́телю милосе́рдый, уврачу́й на́ша не́мощи, боле́зней лю́тых тече́ния уста́ви, сме́рти отити́ повели́, и на покая́ние си́лу нам да́руй. Ста́рость поддержи́, младе́нцы воспита́й, ю́ность уцелому́дри, супру́жества в чистоте́ и смире́нии утверди́, нам же всем послуша́ние трудолю́бное и ми́рное жи́тельство моли́твою твое́ю да́руй, да терпе́нием тече́м на предлежа́щий нам по́двиг жития́ сего́ вре́менного, взира́юще на нача́льника ве́ры и соверши́теля Го́спода Иису́са. Ему́же сла́ва во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Святителю Иоасафу Белгородскому
Святи́телю Христу́ Бо́гу возлю́бленне,/ пра́вило ве́ры и о́браз милосе́рдия лю́дем был еси́,/ бде́нием же, посто́м и моли́твою,/ я́ко свети́льник пресве́тлый просия́л еси́,/ и просла́влен от Бо́га яви́лся еси́;/ те́лом у́бо в нетле́нии почива́я,/ ду́хом же престо́лу Бо́жию предстоя́,/ чудеса́ пресла́вно источа́еши./ Моли́ Христа́ Бо́га,// да утверди́т нас в Правосла́вии и благоче́стии/ и спасе́т ду́ши на́ша.
Перевод: Святитель, Христом Богом возлюбленный, ты был образцом веры и примером милосердия для людей, бдением же, постом и молитвой, как преяркий светильник просиял ты, и был прославлен Богом, ибо телом ты почиваешь в нетлении, духом же Престолу Божию предстоишь и чудеса удивительно источаешь. Моли Христа Бога, да утвердит нас в Православии и благочестии и спасет души наши.
Многоразли́чныя по́двиги жития́ твоего́ кто испове́сть?/ Многообра́зныя ми́лости Бо́жия тобо́ю явле́нныя кто исчислит?/ Дерзнове́ние же твое́ у Пречи́стыя Богоро́дицы и Всеще́драго Бо́га до́бре ве́дуще,/ во умиле́нии серде́чнем зове́м ти:/ не лиши́ и нас твоея́ по́мощи и заступле́ния,// святи́телю Христо́в и чудотво́рче Иоаса́фе.
Перевод: О многоразличных подвигах жития твоего кто поведает? Многообразные милости Божии тобой явленные кто сосчитает? Дерзновение же твое ко Пречистой Богородице и Всещедрому Богу прекрасно зная, с сердечным сокрушением взываем к тебе: «Не лиши и нас твоей помощи и защиты, святитель Христов и чудотворец Иоасаф».
Молитва святителю Иоасафу Белгородскому
О, святи́телю Христо́в Иоаса́фе, чудотво́рче Белогра́дский! Ве́руем гре́шнии и недосто́йнии, я́ко о́чи Госпо́дни на пра́ведных и у́ши Его́ на моли́тву их, и того́ ра́ди к моли́твам твои́м прибега́ем и хода́тайства твоего́ за нас про́сим, по глаго́лу апо́стольскому упова́юще, я́ко любы́ твоея́ николи́же отпадае́т. Во гресе́х и боле́знех на́ших льну куря́щемуся и тро́сти сокруше́нней уподо́бихомся, и, а́ще живе́м, ми́лостию Бо́га живе́м и за моли́твы пра́ведник Его́. Приклони́ у́бо и ты, о́тче пра́ведне, се́рдце твое́ к моле́нию на́шему, и предста́тельством твои́м даждь ро́ду христиа́нскому от Го́спода мир и благослове́ние. Правосла́вие укрепи́, нападе́ния же лука́внующих и беззако́нных на це́рковь Бо́жию отжени́. Умоли́ Отца́ Небе́снаго изба́витися нам от наше́ствия вра́жескаго, от междоусо́бий же и смяте́ний наро́дных, от губи́тельных пове́трий и смертоно́сныя я́звы, от гла́да, огня́, пото́па и ины́х бед и обстоя́ний. Испроси́ у Христа́ Бо́га душа́м на́шим кре́пость и телесе́м на́шим потре́бное здра́вие, боле́знем же исцеле́ние: хромы́м хожде́ние, слепы́м прозре́ние, разсла́бленным утвержде́ние, печа́льным утеше́ние и от всех скорбе́й избавле́ние. Отпа́дшыя же лозы́ Христо́вы ве́тви па́ки с то́ю соедини́, ея́же и сам прича́стник бы́ти сподо́бился еси́, да та́ко просла́вится тобо́ю пречестно́е и великоле́пое и́мя Бо́га на́шего, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Моли́твенниче изде́тства преизря́дный,/ Богоизбра́нный святи́телю Христо́в Иоаса́фе,/ пра́вило ве́ры и о́браз милосе́рдия благоче́стным житие́м всем явля́еши/ и с ве́рою к тебе́ притека́ющим оби́льно исцеле́ния источа́еши.// Моли́ Христа́ Бо́га, да утверди́т в держа́ве Росси́йстей правове́рие, мир и благоче́стие и спасе́т ду́ши на́ша.
Перевод: Молитвенник с детства превосходный, Богоизбранный святитель Христов Иоасаф, образец веры и пример милосердия благочестивой своей жизнью всем являешь и с верой к тебе приходящим обильно исцеления источаешь. Моли Христа Бога, да утвердит в государстве Российском Православие, мир и благочестие и спасет души наши.
Преподобномученику Сергию (Сорокину)
Ве́рный сы́н духо́вный/ священному́ченика Филаре́та/ его́же я́ко отца́ своего́ возлюби́л еси́,/ ви́дя в не́м со́ль земли́ кре́пкую,/ дре́во Боже́ственнаго зна́ния/ сосу́д му́дрости небе́сныя./ И́мже науче́нный/ претвори́л еси́ бде́ние в ра́дование,/ всено́щное стоя́ние в прия́тное наслажде́ние,/ воздержа́ние в весе́лие./ Моли́тву, кро́тость и незло́бие стяжа́л еси́/ си́ми доброде́тельми укра́шенный/ свяще́нную оде́жду омочи́в в крови́,/ сла́ву ны́не на небесе́х насле́довал еси́/ священному́чениче Се́ргие,/ ку́пно со священному́чеником Филаре́том/ моли́теся приле́жно о все́х на́с,// соверша́ющих всечестну́ю па́мять ва́шу.
Преподобной Ангелине Сербской
Молитва преподобной Ангелине Сербской
О, преподо́бная Ангели́но, ма́ти на́ша до́брая и ми́лостивая, помози́ на́м, ча́дом твои́м непослушливым. Ты́ еси́ ма́терь на́ша блага́я, ско́рбное житие́ на земли́ пожила́ еси́, оба́че с по́мощию Бо́жией, побе́ды в битвах хра́бро стяжа́ла еси́ и душа́ твоя́ в све́т Ца́рствия Небе́снаго ра́достно всели́ся. Твоя́ дома́шния Це́рковь Христо́ву украси́ша и позолотиша твои́ми святы́м супру́гом Стефа́ном и сына́ми Иоа́нном и Макси́мом. Име́ла еси́ се́рдце неизмеримо большо́е и сострада́тельное ко все́м, находя́щимся в беде́. Посему́ благочести́вый сербстий наро́д зва́л тебя́ лу́чшим из сло́в дарова́нных Бо́гом – ма́тушка. Я́ко ты́ еси́ ма́ти все́х на́с, сербов, твои́х, кото́рыя, а́ще и согреши́ша мно́го, оба́че лю́бим тя́ и почита́ем и к тебе́ за по́мощию притека́ем.
Ка́я бо ма́терь дете́й свои́х возненави́де, а́ще и согрешат зело́? Ни, но му́дро наказу́ет и́х, люби́ти же не престае́т. Поэтому и ты́, ма́ти на́ша до́брая, накажи́ на́с с небе́с, биче́м Бо́жиим, но не оставля́й на́с без твоея́ любви́. Десницей пра́вды Бо́жией покарай на́с, а десницей любви́ укрепи́ и ве́рни с путе́й непра́ведных на пу́ть и́стины и добра́.
Мо́лимся тебе́, ма́ти до́брая, моли́твами твои́ми испроси́ на́м благослове́ние небе́сное: боля́щим здра́вие, немощны́м си́лу, отча́явшимся наде́жду, голодным хле́ба насу́щнаго, безпло́дным ча́д, гони́мым кро́в и утеше́ние, и все́м моля́щимся тебе́ пода́й по вели́кой ми́лости твое́й проси́мое. Но и еще́ бо́льше да́руй на́м, ма́ти на́ша до́брая, бла́г небе́сных души́ очища́ющих, укрепля́ющих на́с в исполне́нии за́поведей Бо́жиих, веду́щих на́с к добру́ и уводящих от вся́каго зла́. И́бо а́ще не бежи́м от зла́ в ми́ре се́м, ка́ко убежи́м от него́ в ино́м ми́ре, а́ще не очи́стимся зде́сь от грязи, ка́ко сможем та́м, где́ смо́трят на то́ что́ отсю́да несем.
Помози́ на́м умре́ти ми́ру сему́, я́коже и ты́ ми́ру ме́ртва бы́сть, возжела́вши бла́га непреходя́щаго и ве́чнаго. Пу́сть и на́ше бла́го на небесе́х бу́дет, дабы́ и се́рдца на́ши на небесе́х бы́ли, а не зде́сь, иде́же все́ гниет и исчеза́ет, иде́же вор кра́дет, и мо́ль и ржа́ тли́т. А́ще бо все́ си́лы свои́ поло́жим на бла́га ми́ра сего́, за го́рсть пра́ха земна́го, ю́же ниже́ с собой возьмем, те́м и ты́ на́м помощи́ не возмо́жеши, ма́ти на́ша блага́я. А́ще же немно́го потруди́мся, хотя́ ма́ло возопии́м ко Го́споду чрез тебя́, неве́сту Его́ небе́сную, та́же по́мощь твоя́ изольет неисчислимые бла́га небе́сныя, и́же укрепят на́с на узком пути́ спасе́ния, а́ще и со́тни сме́ртей на́м предста́нут.
Вои́стину душа́ на́ша вся́ греха́ми разодрана и бедна добродетелью, милосе́рдный же Госпо́дь угото́ва лекарство – покая́ние. Да роди́тся в на́с, хотя́ ма́лая ча́сть того́ и́стиннаго покая́ния, е́же Го́споду принесла́ еси́, ма́ти на́ша свята́я. Оживи́ боже́ственное в душа́х на́ших твои́ми те́плыми слеза́ми, я́же излива́еши на вся́к де́нь о ро́де сербстем, да уразуме́ем бе́здну долго́в на́ших пред Бо́гом, О́н же проща́ет до́лги на́ши, а́ще и́скренно и сле́зно попросим Его́ о проще́нии.
Те́мже смилуйся, ма́тушка на́ша Ангели́но, Крушедольская свята́я игу́мения, и помози́ на́м спасти́ся от вся́каго зла́, дабы́ одна́жды твои́ми моли́твами ко Го́споду, вошли́ в поко́й Ца́рства небе́снаго, иде́же вси́ благода́рно прославля́ют Святу́ю Единосу́щную и Неразде́льную Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
В тебе́, ма́ти, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу,/ прии́мши бо крест, после́довала еси́ Христу́/ и, де́ющи, учи́ла еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бная Ангели́но, дух твой.
Перевод: В тебе, матерь, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: ибо, взяв свой крест, ты последовала за Христом, и делом учила пренебрегать плотью, как преходящей, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобная Ангелина, дух твой.
Вы́шняго живота́ жела́ющи сподо́битися,/ ни́жнюю пи́щу тща́тельно оста́вила еси́,/ и бога́тство твое́ расточи́ла еси́ ни́щим,/ и Небе́сное бога́тство прия́ла еси́,/ и по сме́рти нас освяща́еши,/ и чудеса́ твоя́, всехва́льная Ангели́но, источа́еши./ Те́мже твое́ успе́ние свято́е почита́ем, взыва́юще:// ра́дуйся, ма́ти прехва́льная.
Перевод: Небесной жизни желая удостоиться, земные наслаждения ты поспешила оставить и богатство свое раздала нищим, получив Небесное богатство, и после смерти нас освящаешь, и чудеса твои, достойная всяческих похвал Ангелина, источаешь. Потому твое святое успение почитаем, взывая: «Радуйся, матерь всеми прославляемая».
Молитва вторая преподобной Ангелине Сербской
О, вели́кая уго́дница Христо́ва и пресла́вная ма́ти на́ша Ангели́но! Ты́ на небеси́ душе́ю свое́ю у Престо́ла Бо́жия предстои́ши и славосло́вие Ему́ непреста́нно возно́сиши, обрати́ взо́р сво́й на на́с си́рых и скорбя́щих и помоли́ся за на́с ко Го́споду, да наста́вит на́с на пу́ть и́стины и благоче́стия, ко́им возмо́жем и мы́ по сконча́нии жития́ на́шего в Оте́чество на́ше небе́сное взы́ти и с тобо́ю Бо́гу поклони́тися. Е́й, преподо́бная на́ша ма́ти, зри́ши с небеси́, я́ко вре́мя тя́жкое безбо́жное наста́ и ду́ши на́ша ско́рбию испо́лнишася. Не́сть спаса́ющаго, не́сть помога́ющаго, то́кмо Бо́г Еди́ный, на Него́ же упова́ем и Ему́ же сла́ву возсыла́ем со Отце́м и Сы́ном и Святы́м Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Святителю Иоасафу Белгородскому благодарственная
Молитва святителю Иоасафу Белгородскому благодарственная
О, вели́кий Святи́телю наш и чудотво́рче преди́вный Иоаса́фе, ско́рый помо́щниче к тебе́ припа́дающих! Ми́лостивно при́зри на нас недосто́йных, со слеза́ми умиле́ния зде моля́щихся и благодаре́ние тебе́ по си́ле принося́щих. Благодари́м тя, уго́дниче Христо́в, я́ко услы́шал еси́ моле́ния нас недосто́йных и проси́мая нам оби́льно дарова́л еси́. Ве́мы и усты́ испове́дуем, я́ко вои́стину Христу́ те́плый о нас еси́ моли́твенник и, по да́нной ти благода́ти и да́ру, во спасе́ние всем нам потре́бная да́руеши: боля́щыя исцеля́еши, стра́ждущыя утеша́еши, мир и отра́ду ско́рбным сердца́м излива́еши, пла́чущыя ра́доватися твори́ти, печа́льныя ликова́ти содева́еши: роди́телем ча́да воздравля́еши, супру́гом подру́жия от одра́ сме́ртнаго возставля́еши, вражду́ющия умиротворя́еши, зави́стливыя твори́ши ми́лостивы, и вся́кия непра́вды кара́еши, я́коже и в житии́ твое́м пра́вды и милосе́рдия му́жественный ревни́тель был еси́. Благодари́м тя, Святи́телю, за вели́кая твоя́ и нам явле́нная благодея́ния, и смире́нно мо́лимся тебе́ мы недосто́йнии: предста́тельствуй за нас у престо́ла Христо́ва, и помози́ нам па́мять при́сную твои́х благодея́ний и щедро́т на нас излия́нных храни́ти, да во смире́нии се́рдца про́чее соверши́м житие́, и Небе́сное да насле́дуем селе́ние Боже́ственное, моли́твами твои́ми, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Мученикам Мине, Ермогену и Евграфу
Воздержа́нием страсте́й огнепа́льныя/ умертви́вше зра́ки и движе́ния, Христо́вы му́ченицы,/ прия́ша благода́ть неду́ги отгоня́ти немощны́х,/ и жи́вше и по кончи́не чудоде́йствовати;/ вои́стину чу́до пресла́вно,/ я́ко ко́сти на́ги источа́ют исцеле́ния,// сла́ва Еди́ному и Созда́телю Бо́гу.
Ми́ну чу́днаго, Ермоге́на боже́ственнаго, и Евгра́фа ку́пно,/ свяще́нными сладкопе́нии почти́м вси,/ я́ко почествова́вшия Го́спода, и страда́льчествовавшия за Него́,/ и ли́ка безпло́тных на Небесе́х дости́гшия,// и чудеса́ точа́щия.
Перевод: Мину чудесного, Ермогена Божественного и Евграфа вместе с ними почтим все священными молитвенными песнопениями, как воздавших почести Господу, и претерпевших мучения за Него, и достигших собрания бесплотных (ангелов) на Небесах, и источающих чудеса.
Добропе́сненный глас твои́х слове́с,/ Ермоге́на из глубины́ поги́бели возве́д,/ поста́ви на ка́мени жи́зни,/ отону́дуже и Евгра́ф, царя́ обличи́в,/ ра́дуяся, посека́ется в сла́вную главу́.// Но приле́жно моли́, Ми́но, спасти́ся всем, любо́вию чту́щим тя.
Перевод: Красноречие проповедей твоих подняло Ермогена из глубины погибели, поставив на камне жизни, потому и Евграф, царя обличив, радуясь претерпел отсечение славной головы. Но усердно моли, Мина, спастись всем, с любовью почитающим тебя.
Блаженному Иоанну Бранковичу, Сербскому
Ди́вен, творя́й пресла́вная чудеса́/ и прославля́яй по кончи́не сла́вящия Тя,/ нетле́нная телеса́ их явля́я/ и чудоде́йствии лю́ди обогаща́я/ во сла́ву свята́го и́мени Своего́,/ дарова́вый нам те́ло уго́дника Своего́ Иоа́нна,// моля́щагося о душа́х на́ших.
Прииди́те, достодо́лжно почти́м Иоа́нна, но́выя благода́ти служи́теля новопросла́вленнаго,/ сла́ву ве́ры на́шея и на́шего моли́твенника,/ созыва́ет бо пе́ти благода́рными гла́сы/ и просла́вити Просла́вльшаго святы́я Своя́/ и мо́лится о творя́щих па́мять его́ и о зову́щих ему́:/ ра́дуйся, Иоа́нне, но́вое процвете́ние.
Святителю Иоасафу Белгородскому в день прославления
Молитва святителю Иоасафу Белгородскому в день прославления
Вели́кий и пра́зднственный де́нь се́й, де́нь твоего́ на земли́ прославле́ния, святи́телю о́тче на́ш Иоаса́фе, земли́ на́шея сла́во и ра́дование вели́кое, приими́ сия́ смире́нная и те́плая моле́ния на́ша. Дне́сь зри́м испо́лнившийся глаго́л Госпо́день: прославля́ющия Мя́ просла́влю. Се́ бо во дни́ земна́го жития́ твоего́ ничто́же иска́л еси́, то́чию же во́лю Бо́жию исполня́ти и ча́да па́ствы твоея́ упра́вити во спасе́ние, и того́ ра́ди мно́гия труды́, ско́рби, боле́зни, путеше́ствия подъя́л еси́. По сконча́нии же твое́м просла́ви тя́ милосе́рдый Госпо́дь, телеси́ твоему́ нетле́ние и си́лы целе́бныя дарова́вый; те́мже то́ки исцеле́ний моля́щимся источи́л еси́ и призыва́ющим тя́ неду́гующим и скорбя́щим мно́гажды явля́лся еси́, и утеше́ние и цельбу́ ско́рую те́м подава́я. Сего́ ра́ди, я́коже избра́нника Боже́ственныя благода́ти тя́ ве́дущи, Це́рковь Христо́ва просла́вите тя́ я́коже но́ваго чудотво́рца земли́ на́шея сподо́бися. Благослови́ у́бо и поми́луй, архиере́ю и́стиннаго Бо́га, лю́ди правосла́вныя. Да́руй и́м утеше́ние се́рдца, отра́ду и ми́р и ра́дость при́сную о Го́споде. Сохрани́ в ми́ре держа́ву Росси́йскую и лю́ди ея́ во и́стине утверди́, во́ином му́жество непоколеби́мое да́руй и вся́ лю́ди безпеча́льны сохрани́. Изжени́ вся́кую крамолу́ и крамо́льных челове́к лука́вая разруши́ сове́тования, па́че же те́х са́мых в покая́ние приведи́. Па́стырем и архиере́ом пода́ждь прему́дрость, чистоту́ и пра́ведное житие́, я́коже и са́м си́ми украша́лся еси́. Младе́нцем воспита́ние благо́е да́ждь, ю́ныя научи́, боля́щим и скорбя́щим здра́вие испроси́. Су́щим во труде́х терпе́ние и упова́ние посли́, бога́тым смиренному́дрие и ко бли́жним милосе́рдие да́руй. На́м же все́м ра́дость о Го́споде при́сную пода́ждь, да вси́ благода́рне тя́ ублажа́ем, глаго́люще та́ко: велича́ем тя́, святи́телю о́тче Иоаса́фе, и чти́м святу́ю па́мять твою́, ты́ бо мо́лиши за на́с Христа́ Бо́га на́шего.
Мысли свт. Феофана Затворника
Притча дня
Если не хочешь ничего терять – ничем не владей,
Если не хочешь блуждать, не выходи из дома,
Если не любишь шума, не броди по базарам,
Если ищешь покой, не имей никаких забот.
«Плод же правды в мире сеется у тех, которые хранят мир» (Иак. 3:18).