render and replace что это
Работа с прокси в Adobe Premiere Pro
Еще не вышла версия программы Adobe Premiere Pro CC 2015.3, а с некоторыми ее функциями уже можно ознакомиться. Запускаем программу Adobe Premiere Pro CC 2015.2 и идем в Консоль, и для параметра EnableProxyUI вбиваем значение true.
Перезагружаем программу. Импортируем видео в проект (Ctrl+I).
Создаем на его базе эпизод/последовательность/Sequence, выбрав его и выполнив команду: Файл > Создать > Создать эпизод на основе клипа / File > New > Sequence From Clip.
В окне проекта выбираем из выпадающего списка: Отображение метаданных / Metadata Display.
Далее, в окне Отображение метаданных открываем закладку: Метаданные проекта Premiere Pro / Premiere Pro Project Metadata. И ставим галку перед пунктом: Прокси / Proxy. Нажимаем на кнопку: ОК.
Переключаемся на отображение в окне проекта в виде списка (Ctrl+Page Up).
Теперь нажимаем на правую кнопку мыши на выделенном клипе на таймлайне и выбираем пункт: Рендеринг и замена / Render and Replace.
Появится окно: Рендеринг и замена / Render and Replace, идем в раздел Место назначения / Destination.
Изменяем место назначения, нажав на кнопку: Обзор. Выбираем папку для прокси файлов и нажимаем на кнопку: Выбор папки.
Далее, в выпадающем списке Источник: / Source: выбираем — Эпизод / Sequence, Отдельные клипы / Individual Clips (можно создавать прокси для нескольких выделенных клипов) или Шаблон настроек / Preset.
Формат: / Format: доступны три пункта: DNxHR/DNxHD MXF OP1a, MXF OP1a, QuickTime.
Далее выбираем из списка или импортируем Шаблон настроек: / Preset:
Нажимаем на кнопку: ОК. И запустится рендеринг выбранных файлов. В окне: Ход выполнения рендеринга и замены, следим за индикатором статуса — Перекодирование медиаданных.
По окончании просчета, получаем следующий файл в окне проекта: с окончанием _Рендеринг выполнен.
На таймлайне, файл будет автоматически подменен:
А также запустится процесс согласования аудио:
Нажимаем правую кнопку мыши и выбираем: Восстановить без рендеринга / Restore Unrendered.
Оригинальный файл, будет восстановлен на таймлайне. А также прокси файл будет удален из списка в панели Проекта.
Идем в панель Проект / Project, выбираем файл, нажимаем правую кнопку мыши на нем, и из списка выбираем: Присоединить прокси. (также доступны новые команды: Присоединить прокси / Attach Proxy, Присоединить высокое разрешение / Attach Hi-Res, Включить прокси / Enable Proxies).
Выбираем в окне Select a Proxy File, ранее созданный прокси файл и нажимаем на кнопку: Открыть.
Для переключения между оригиналом и прокси, используем следующий пункт: Включить прокси / Enable Proxies. Если поставить галку, то будет воспроизводиться прокси, если снять, то оригинальное видео.
При снятии галки, имя файла не меняется, то можно запутаться какое видео играет в данный момент прокси или нет. На помощь придет информация о используемом декодере. Нажимаем комбинацию клавиш: Ctrl+Shift+F11 и смотрим на пункт PF:
Также можно заменить выбранный файл на любой другой, например выделяем файл в окне проекта, нажимаем правую кнопку мыши на клипе на таймлайне и выбираем: Заменить клипом > Из подборки / Replace With Clip > From Bin.
Конечно это не весь функционал, например недоступна закладка: File > Project Settings > Ingest Settings, это центральная закладка по кодированию, копированию и работе с прокси. Но уже и с выше перечисленными инструментами можно комфортно работать с прокси. Также нет кнопки в меню: Редактор кнопок, которая отвечает за быстрое переключение: оригинал/прокси.
Basics of rendering and exporting
Rendering and exporting overview
Rendering is the creation of the frames of a movie from a composition. The rendering of a frame is the creation of a composited two-dimensional image from all the layers, settings, and other information in a composition that makes up the model for that image. The rendering of a movie is the frame-by-frame rendering of each of the frames that make up the movie. For more information on how each frame is rendered, see Render order and collapsing transformations.
It is common to speak of rendering as if this term only applies to final output. However, the processes of creating previews for the Footage, Layer, and Composition panels are also kinds of rendering. In fact, it is possible to save a preview as a movie and use that as your final output. (See Preview video and audio.)
After a composition is rendered for final output, it is processed by one or more output modules that encode the rendered frames into one or more output files. This process of encoding rendered frames into files for output is one kind of exporting.
After Effects provides various rendering options that help you accelerate the rendering process. GPU acceleration offers better speed and precision in rendering your effects. The Video Rendering and Effects dropdown in the Project Settings dialog box gives you the following GPU effect rendering options to choose from:
Note: GPU-accelerated effects may render with small color precision differences in an 8-bpc project when compared to CPU-only rendering. Set the project to 16-bpc or 32-bpc for accurate results.
After you have completed a composition, you can output a movie file. There are two different methods of outputting a movie file. Choose the one based on your needs.
You might need a movie file for the following reasons:
You need a high-quality movie (with or without an alpha channel) or image sequence that will be placed in a Premiere Pro sequence, or used in another video editing, compositing, or 3D graphics application.
To create a high-quality movie file, render it with the Render Queue. See Render and export with the Render Queue panel.
You need a compressed movie that will be played on the web, or used for DVD or Blu-ray disc.
To create a high-quality movie file that is compressed for the web, DVD, or Blu-ray disc, encode it using the Adobe Media Encoder. See The Adobe Media Encoder.
Some kinds of exporting don’t involve rendering and are for intermediate stages in a workflow, not for final output. For example, you can export a project as an Adobe Premiere Pro project by choosing File > Export > Adobe Premiere Pro Project. The project information is saved without rendering. In general, data transferred through Dynamic Link is not rendered.
A movie can be made into a single output file that contains all the rendered frames, or it can be made into a sequence of still images (as you would do when creating output for a film recorder).
To generate output, you can either render your compositions using the After Effects render queue or add your compositions to the Adobe Media Encoder queue with the render settings that you have chosen in the Render Queue panel.
For the Render Queue, After Effects uses an embedded version of the Adobe Media Encoder to encode most movie formats through the Render Queue panel. When you manage render and export operations with the Render Queue panel, the embedded version of the Adobe Media Encoder is called automatically. The Adobe Media Encoder appears only in the form of the export settings dialog boxes with which you specify some encoding and output settings. (See Encoding and compression options for movies.)
The embedded version of the Adobe Media Encoder used to manage export settings within After Effects output modules does not provide all the features of the full, stand-alone Adobe Media Encoder application.
Render and export with the Render Queue panel
The primary way of rendering and exporting movies from After Effects is through the Render Queue panel.
When you place a composition into the Render Queue panel, it becomes a render item. You can add many render items to the render queue, and After Effects can render multiple items in a batch, unattended. When you click the Render button in the upper-right corner of the Render Queue panel, all items with the status of Queued are rendered and output in the order in which they are listed in the Render Queue panel.
You do not need to render a movie multiple times to export it to multiple formats with the same render settings. You can export multiple versions of the same rendered movie by adding output modules to a render item in the Render Queue panel.
When working with multiple render items, it is often useful to add comments in the Comment column in the Render Queue panel. If the Comment column is not visible, right-click (Windows) or Control-click (Mac OS) a column heading, and choose Columns > Comment.
Manage render items
In the Render Queue panel, you can manage several render items at once, each with its own render settings and output module settings.
Render settings determine the following characteristics:
Output module settings—which are applied after render settings—determine post-rendering characteristics such as the following:
You can create templates that contain commonly used render settings and output module settings.
Using the Render Queue panel, you can render the same composition to different formats or with different settings, all with one click of the Render button, for example:
You can output to a sequence of still images, such as a Cineon sequence, which you can then transfer to film for cinema projection.
You can output using lossless compression (or no compression) to a QuickTime container for transfer to a non-linear editing (NLE) system for video editing.
You can select, duplicate, and reorder render items using many of the same keyboard shortcuts that you use for working with layers and other items. See General (keyboard shortcuts).
To transfer the output rendered from After Effects to film or video, you must have the proper hardware for film or video transfer, or have access to a service bureau that can provide transfer services.