redress number пассажира что это
Информация по въезду в США
В пределах этой статьи хотелось бы дать краткую информацию о различных уже действующих и новых программах и требованиях официальных органов США по вопросам въезда в страну.
Программа Безопасный Полет или Secure Flight Programm
“Secure flight” – это наименование новой программы (сокращенно TSA-Programm), разработанной Министерством национальной безопасности США, согласно которой обязанность проверять список пассажиров снимается с авиакомпании и передаётся Службе транспортной безопасности (TSA-Transport Security Administration). Программа “Secure flight” дополняет другие программы по безопасности, осуществляемые уполномоченными органами США. Наряду с ней как и ранее действуют такие программы, как APIS (Система предварительной информации о пассажирах) и ESTA (Электронная система авторизации путешествий).
Основной целью программы «Безопасный Полет» введенной с 01. ноября 2010 года является усиление уровня безопасности полетов из / в / по и через США. Предполагается, что подозрительные персоны не будут допущены к полету.
Программа «Безопасный Полет» предусматривает обязанность всех авиакомпаний не позднее, чем за 72 часа до вылета сообщить уполномоченным подразделениям безопасности (US-Sicherheitsbehörden) определенные данные о каждом пассажире, забронировавшем места на рейс любой авиакомпании c вылетом из / в / по США: Эти данные о каждом пассажире сравниваются с имеющимися листами наблюдения за террористами, так называемыми «Наблюдательными листами» «Watch List».
К необходимым данным о пассажире относятся:
— Полные имя и фамилия (как оно указано в паспорте или другом документе, с которым разрешено путешествовать);
— личный идентификационный номер «Redress number» (запрашивается по желанию пассажира и заблаговременно предоставляется компетентными органами США).
— «Redress number» получает пассажир, если будет выяснено, что он был внесен в «Watch List» неправомочно.
Эта информация должна быть внесена в виде известных SSR элементов DOCS в бронирование (PNR) пассажира не позднее, чем за 3 дня (72 часа) до отправления рейса, или во время бронирования, если оно осуществляется менее чем за 72 часа до отправления рейса. Эта информация будет автоматически передана в Службу транспортной безопасности.
Пример простейшей команды для внесения минимально необходимых данных в Амадеус PNR:
>SR DOCS YY HK1 — — — — — 30JUN73-M — — ERICSSON – WILLIAM — EDWARD
Где: вместо YY поставляется двухбуквенный код авиакомпании;
А после SR DOCS YY HK1 внесены дата рождения, пол и полные имя и фамилия пассажира. Пять тире после HK1 и два тире после обозначения пола пассажира обозначают пропущенные в формате SR DOCS данные. Полностью с APIS форматами для внесения всех данных о пассажирах (DOCS, DOCO, DOCA) вы можете ознакомиться на WEB-странице www.pulexpress.de в разделах предназначенных для пользования туристическими агентствами.
В рамках APIS программы пассажир так же должен сообщить, где он будет находиться во время пребывания в США. Здесь необходим, как минимум, первый адрес. Эти данные не нужны для пассажиров, которые имеют разрешение на пребывание в США или только совершают пересадку.
Альтернативно эти данные могут быть внесены не командами, а через графические маски Амадеуса. В других системах бронирования имеются аналогичные форматы. Все внесенные данные возникают при распечатке электронного авиабилета через CheckmyTrip.
К сожалению, у авиакомпаний нет одинакового подхода к реализации предъявленных требований, как по времени, так и по форме. Но, так как данные сообщать необходимо полностью и вовремя, то авиакомпании, в свою очередь, требуют выполнения требований программы от туристических агентств. Новой резолюцией ИАТА рекомендовано всем авиакомпаниям блокировать выставление авиабилетов при отсутствии в бронировании установленных программой сведений. В дальнейшем это будет осуществляться автоматически во всех GDS. Это требование введено в процедуры бронирования и покупки билетов на рейсы авиакомпаний так же в виде SSR элементов. Амадеусом для всех Office ID, со своей стороны, активирована новая категория в очереди «Q1C11», на которую будут пересылаться все SSR ADPI* требования авиакомпаний и автоматические указания GDS. Кроме того, в профессиональные терминалы Амадеуса введены специальных кнопки для ввода форматов TSA (смотри Öffentliche Smart Keys).
* ADPI = Airline to request Passenger Information from Travel Agent
С 1 ноября 2010 года в рамках программы «Secure flight», досье PNR пассажиров, которые не содержат достаточной информации по 4 вышеперечисленным пунктам, не рассматриваются. Не своевременное предоставление вышеуказанных сведений может привести к дополнительным издержкам для пассажиров, путешествие которых может быть отложено, или полностью аннулировано вследствие отсутствия согласия со стороны компетентных органов США. В таких случаях авиакомпании будут руководствоваться исключительно правилами тарифов по изменению даты вылета и возврату денежных средств за неиспользованный авиабилет.
В любом случае бюро бронирующее полет должно быть заинтересованно, внести необходимые данные своего клиента в бронирование, для того чтобы:
— гарантировать пассажиру необходимую подготовку для въезда в США;
— показать качество своих консультаций и сервиса;
— сохранить клиента для себя, а не переадресовать его на Call Center или WEB-страницу авиакомпании.
ESTA — Electronic System for Travel Authorization
Программа безвизового режима (ПБР) позволяет гражданам ряда стран путешествовать в США с целью туризма или бизнеса на срок до 90 дней без получения визы. Для таких граждан обязательна регистрация в ESTA. Это распространяется на пассажиров, имеющих гражданство и паспорта Австрии, Германии, Франции, Италии, Эстонии, Латвии, Литвы и целого ряда других стран, для въезда которых в США не требуется виза.
Гражданам, у которых есть действующая виза США (например, Россия, Украина и т.д.), не нужно ходатайствовать об электронном разрешении на путешествие через ESTA.
Человек, решивший посетить США без визы и путешествующий по ПБР, должен ходатайствовать о соответствующем разрешении через систему электронного разрешения на путешествие (ESTA). ESTA — это автоматическая система, которая помогает определить, имеет ли ходатайствующий право на въезд в США по ПБР. Еще до посадки на борт самолета или корабля, следующего в США, необходимо получить одобренное через ESTA электронное разрешение на въезд. Подать ходатайство о ESTA непосредственно по прибытии в США или в посольстве /консульстве США невозможно.
Подача ходатайства о ESTA осуществляется исключительно «online». C целью оформления ESTA, необходимо следовать инструкции, отвечать на все необходимые вопросы, а затем отправить ходатайство о разрешении на путешествие. Анкета заполняется на немецком языке и включает биографические сведения, включая имя, дату рождения, паспортную информацию, а также адрес прибытия в США.
Разрешение ESTA только позволяет путешественнику взойти на борт транспортного средства, отбывающего в США для поездки по ПБР, но не является гарантией допуска в США. В любом случае, служащие таможенного и пограничного контроля США примут окончательное решение о допуске уже на месте пересечения границы.
Ходатайства о ESTA можно подавать в любое время перед поездкой в США, и, в большинстве случаев, ESTA практически незамедлительно выдаст решение о возможности поездки по ПБР. Однако Министерство национальной безопасности США рекомендует подавать ходатайства о разрешении на путешествие через ESTA не менее чем за 72 часа до поездки. Путешествующие по ПБР не обязаны иметь особые планы на поездку в США перед тем, как подать ходатайство через ESTA. Однако, ходатайствовать о разрешении лучше всего тогда, когда поездка в США уже запланирована. Ходатайствующим не нужно будет указывать новые адреса прибытия или маршруты, если таковые изменяться после того, как разрешение ESTA уже получено.
Существует три типа ответов на ходатайство о разрешении на путешествие через ESTA: «Ходатайство удовлетворено» («Authorization Approved»), «Ходатайство находится на рассмотрении» («Authorization Pending») и «Путешествие не разрешено» («Travel Not Authorized»). Лица, получившие положительный ответ, могут путешествовать в США по ПБР. Ходатайствующим, получившим ответ о том, что их заявление находится на рассмотрении, нужно будет проверять обновления на веб-сайте в течение 72 часов, чтобы получить окончательный ответ. Ходатайствующие, получившие отказ, будут направлены на портал http://travel.state.gov для получения информации о том, как ходатайствовать о получении визы для поездки в США.
Министерство национальной безопасности США рекомендует путешествующим по ПБР распечатать их разрешения ESTA, чтобы иметь при себе номер заявки в системе, а также подтверждение их одобренного статуса.
Каждое одобренное ходатайство ESTA обычно действует в течение двух лет и позволяет совершить несколько поездок в США за данный период, без необходимости подавать ходатайство через ESTA снова. Путешествующий, который получил разрешение ESTA, но у которого срок действия паспорта заканчивается менее чем через два года, получит разрешение ESTA, действительное только до срока истечения действия паспорта.
И последнее. Начиная с 8 сентября 2010 г. подача ходатайства об ESTA платна и составляет 14 долларов США. Любую аналогичную услугу, предлагаемую на других WEB-страницах за более чем 14 долларов США, можно считать мошенничеством.
Дополнительные источники информации:
Онлайн Бронирование Авиабилетов
Seruce Flight Data в США
Почему нам важны личные данные
Путешествуя авиатранспортом, пассажиры должны быть уверены в том, что ни один из путешествующих с ним пассажиров не представляет угрозы, т.е. все данные пассажиров на борту были проверены, их личности установлены.
Для уменьшения риска, TSA (Управление транспортной безопасностью США) ввело в действие программу Secure Flight, которая позволила сверять каждого пассажира на совпадение с черным списком правительства США.
Secure Flight позволяет сделать перелет безопасным путем более эффективного выявления лиц, потенциально представляющих опасность.
Задача Secure Flight – повышение безопасности на внутренних и международных рейсах в США
При применении всех функций, Secure Flight сумеет предотвратить ошибку при сверке пассажиров, чьи имена схожи с лицами в черном списке правительства США.
Применение Secure Flight сделает перелет для пассажиров более безопасным, а сам процесс обеспечения безопасности более эффективным.
Цели и задачи
— Выявить известных и возможных террористов.
— Не допустить посадку в ВС лиц из черного списка.
— Выявить подозрительных лиц (Selectee) и прохождение ими повторного досмотра до посадки в ВС.
— Обезопасить пассажирские авиаперевозки.
— Защита личных данных.
Плюсы Secure Flight
— Повышение уровня безопасности коммерческих авиаперевозок.
— Поднимает порог стандартов в области технологии и автоматизации процесса сверки с черным списком.
— Снижает вероятность ошибок в данных черных списков благодаря ограниченному распространению.
— Ускоряет оповещение правоохранительных органов вследствие раннего получения информации о наличии возможных совпадений.
— Сверка данных пассажира с черным списком осуществляется объективно, беспристрастно и последовательно во всех авиакомпаниях.
— Отвечает рабочим требованиям индустрии транспорта.
Область действия Secure Flight
Основная цель программы Secure Flight – усиление безопасности коммерческих перевозок. Все Перевозчики, выполняющие рейсы
в/из США и рейсы, маршрут которых пролегает над территорией США и в районе 12 морских миль от побережья США обязаны установить у себя настройки данной программы и выполнять требования по работе с Secure Flight. Программа работает как с данными пассажиров, так и с данными членов экипажей ВС, работающих на вышеперечисленных рейсах.
Оперативные возможности Secure Flight позволяют проверять более 2,5 млн пассажиров ежедневно.
Как работает Secure Flight
Авиакомпания в обязательном порядке предоставляет Secure Flight следующую информацию: Фамилию и полное имя пассажира, пол, дату рождения (обратите внимание, что в американских документах сначала указывается месяц, а затем день)
Данная информация используется для сопоставления списка пассажиров списку лиц недопустимых к перевозке. Это делается для предотвращения попадания лиц из «черного» списка на борт ВС и для выявления лиц категории Selectee, которым необходимо пройти дополнительный досмотр.
После сопоставления информации с информацией из списка, Secure Flight передает результаты обратно Перевозчику для выпуска посадочного талона.
Что такое Redress number
При частичной схожести данных пассажира с данными лица в черном списке и для упрощения прохождения регистрации, TSA присваивает некоторым пассажирам Redress Number. Данная процедура была создана Департаментом внутренней безопасности США.
Redress Number это персональный номер, который служит своеобразным контактом пассажира с Управлением внутренней безопасностью и помогает избежать ошибок и путаниц, возникающих вследствие похожего написания имен. В случае, если пассажир у пассажира есть такой номер, его (номер) также необходимо внести в систему.
Программа Overflight
8 марта 2012 года TSA вводит программу “Overflight” (“Пролет над территорией США). Согласно данной программе, TSA требует от иностранных авиакомпаний предоставления через программу Secure Flight данных пассажиров, летящих рейсами, маршрут которых пролегает над территорией 48 штатов США (за исключением Аляски и Гавайи) и зоной в радиусе 12 морских миль над территориальными водами США.
Также, как и для рейсов в Америку, к передаче требуются следующие данные пассажиров:
полное имя пассажира (так, как указано в перевозочном документе);
номер перевозочного документа (паспорт, travel document и т.д.)
Информация должна подаваться за 72 часа до вылета рейса через систему бронирования
Что произойдет, если не соблюдать требования программы Overflight?
В этом случае рейсу будет отказано в пересечении воздушной зоны США, экипажу придется выбирать пути «облета», а на АК будет наложен штраф.
Для каких направлений действует программа Overflight?
Для каждой страны был создан определенный список городов, при полете в которые, АК обязана передавать как данные пассажиров, так и данные членов экипажей.
Redress number пассажира что это
�������� SSR DOCS � SSR DOCO
SRDOCS AA HK1——30JUN73-M-SMITH-JOHN-MICKAEL/P1
��������� ��. HEAPIS.149:
» SR DOCS ��� ��������� ���������
SRDOCS AA HK1-P-GBR-012345678-GBR-30JUN73-M-14APR09-SMITH-JOHN-MICKAEL-H/P1/S3
SRDOCS
012345678
30JUN73
14APR09
SMITH
JOHN
MICKAEL
P1
S3
» SR DOCS ��� ������� �� 2 ���
SRDOCS AA HK1-P-GBR-012345678-GBR-18JUN10-MI-14APR09-SMITH-PAUL/P1/S3
SRDOCS
012345678
18JUN10
14APR09
SMITH
PAUL
Redress Number ����� ���� ������ � ������� �������� SSR DOCO (��������� ��. �� ��������� ������ � ������� HEAPIS.254)
» Redress Number ��� ��������� ��������� (ADT):
SRDOCO AA HK1—R-123456/P1
» Redress Number ��� ������� �� 2 ��� (INF):
SRDOCO AA HK1—R-123456—-I/P1
SSR ADPI 1A KK1 REQ SEC FLT PSGR DATA 72 HBD FOR ALL PSGRS
��������� ������������ ����� ������������� ������������ � 87 �������: Queue87 / Category6.
DOAA301/20NOV
��������! ������� ��������� ���� ������� �������� SSR DOCS, � �� ��� ����������!
What’s a «Redress Control Number»?
When booking a flight reservation recently, I noted it had a non-compulsory field asking for a Redress Control Number for your reservation.
I gather this is somewhat related to the No Fly list, but was wondering if someone could explain how it works and whether it just gets accepted and you’re waved through at the gate, or whether it still requires you get some thorough investigation as a result 🙂
1 Answer 1
Redress Control Number is used to help travelers who have been denied or delayed airline boarding; have been denied or delayed entry into or exit from the U.S. at a port of entry or border crossing; or have been repeatedly referred to additional (secondary) screening.
Airlines will modify their reservation systems to accept the 7 digits redress number to allow passengers with redress numbers to enter it during the reservation. This is a part of the Secure Flight Program.
Regarding how this works, the Redress Control Number (redress number) allows Secure Flight to match travelers with the results of their redress case to prevent them from going through the above mentioned scenarios. From Secure Flight Program website:
The airline submits this information to Secure Flight, which uses it to perform watch list matching. This serves to prevent individuals on the No Fly List from boarding an aircraft and to identify individuals on the Selectee List for enhanced screening. After matching passenger information against government watch lists, Secure Flight transmits the matching results back to airlines so they can issue passenger boarding passes.
If you have experience any of the above, You can apply for the Redress Control Number.
Redress Number: What Is It and Do I Need To Apply For One?
We may be compensated when you click on links from one or more of our advertising partners. Opinions and recommendations are ours alone. Terms apply to offers below. See our Advertiser Disclosure for more details.
TSA PreCheck and Global Entry are both very popular programs that can help you breeze through airport security checkpoints. You might have even heard of Mobile Passport or CLEAR — but have you heard of a Redress Number?
While a Redress Number won’t be necessary for the vast majority of travelers, it can be necessary to remove some of the stress of airport security for a select few.
Let’s take a look at all the things you need to know about the program so you can decide if it would be useful to you.
What Is a Redress Number?
A Redress Control Number, more commonly known as a Redress Number, is actually a case number. The Transportation Security Administration (TSA) matches travelers to their case number via the Secure Flight program.
Occasionally, TSA’s Secure Flight program will misidentify travelers as a possible risk, which leads to additional security checks. If your name and information match that of another person who is on a watchlist, you might be misidentified.
A Redress Number can help prevent this from happening.
When Should You Get a Redress Number?
If you regularly have trouble getting through TSA security checkpoints or returning to the United States through Customs and Border Protection checkpoints, you should consider applying for a Redress Number.
While Global Entry and TSA PreCheck are great tools for travelers, they won’t prevent these inconveniences if your name is identified by Secure Flight for secondary screening measures.
The Department of Homeland Security (DHS) suggests a number of reasons why you should use the Traveler Redress Inquiry Program (TRIP):
If you face any of these scenarios, you might consider applying for a Redress Number through the Department of Homeland Security Traveler Redress Inquiry Program (DHS TRIP). Image Credit: USCBP
The scenarios you might face when flying include:
Additionally, at ports of entry, immigration, customs, or border patrol, you might run into issues such as:
Fortunately, most travelers will not face these issues regularly, if at all. However, for those that do, a Redress Number could help provide a smoother travel experience.
Applying for a Redress Number
If you’ve decided that you might need a Redress Number, you can apply online or with a paper application.
Submitting an online application will be processed faster than an emailed or mailed application. If you plan to email or mail it, you must sign the document first. You can email the applications to [email protected] or mail it to:
DHS Traveler Redress Inquiry Program (TRIP)
601 South 12th Street, TSA-901
Arlington, VA 20598-6901
It can take more than a month for DHS TRIP to process your application, so don’t hesitate to apply. DHS TRIP will notify you via email once they have received your application. This email will include your Redress Number in the subject line. Once a decision has been made, you will receive a letter in the mail.
Now, let’s go through the steps to apply. We’ll be using the paper application in this example, but you will need to provide the same information for the online application.
Step 1: Your Travel Experience
The first step of the application is to select the scenarios that you have experienced during your travels. While you don’t have to provide specific flight details of the incident(s) (including dates, airport, airline, and flight number), it does help DHS TRIP process your request.
You are required to select each scenario that you have experienced.
Step 2: Incidents Related to Privacy
If you felt that your privacy was violated by an official or agent who exposed or inappropriately shared your personal information, this is the section to note that. If this is the case, you won’t need to provide more than your name.
Step 3: Incident Details
In Step 3, you’ll need to explain any of the flight or privacy incidents for which you checked a box in Step 1 and Step 2. This section is required for DHS to review your application for a Redress Number.
Step 4: Personal Information
Step 4 is where you will provide all of your personal information including full name, birthdate, birthplace, and gender. You’ll also need to share your height, weight, hair color, eye color, and whether you’re a U.S. person (legal permanent resident or U.S. citizen).
Step 5: Contact Information
The contact information you need to provide is pretty simple. Just provide your mailing address and physical address (if different). You can also provide your email address, but this is optional. Providing your email address will make communication quicker if you choose to mail the application.
Step 6: Attorney/Representative Information (Required if Applicable)
If you have an attorney or representative helping you with the DHS TRIP application, you can provide their name and contact information in Step 6. You will also need to authorize the release of information to this person. You can do this by completing the DHS Form 590 Authorization To Release Information To Another Person.
Step 7: Identity Documentation
If you have a passport (unexpired), you can provide a copy of it in Step 7. Other eligible documents (with a photo) for the application include:
DHS TRIP specifically mentions that you should NOT provide copies of Social Security cards, tax information, or personal financial documents.
Step 8: Acknowledgement
If emailing or mailing your application, you will need to sign and date the application before sending; otherwise, your application cannot be processed.
Using Your Redress Number
Similar to how you use your Known Traveler Number for Global Entry or TSA PreCheck, you can save your Redress Number to your frequent flyer accounts or add it your individual bookings
Unlike Global Entry and TSA PreCheck, using your Redress Number does not guarantee that you’ll be able to enjoy expedited security. However, you’ll at least be more likely to avoid getting SSSS on your boarding pass and being required to go through secondary screening.
Final Thoughts
Airport security is a hassle for everyone, but getting pulled for additional screening almost every time you travel can be a real inconvenience. While Global Entry and TSA PreCheck are fantastic tools to make the experience quicker, they won’t be able to help you if you repeatedly get the dreaded SSSS or are denied boarding.
If you regularly experience problems like those discussed above, applying for a Redress Number might be the right move for you. It doesn’t guarantee a quick security experience, but it certainly increases your chances.
Like this Post? Pin it on Pinterest!
Frequently asked questions
What’s the difference between a Redress Number and a Known Traveler Number?
A Redress Number can help prevent you from being misidentified by the TSA’s Secure Flight program (which can lead to secondary screening, delayed boarding, or even denied boarding).
A Known Traveler Number (KTN) is your membership number (or PASSID) with a Trusted Program such as Global Entry, NEXUS, SENTRI or TSA PreCheck.
Your feedback has been sent. Thank you!
We take your comments very seriously as they really help us to improve the site.
If you’d like to add a comment to this article and share your valuable feedback and opinions, please click here to leave your comment.
We really appreciate it!
— Alex & Erin
An error occurred please try again later
About Spencer Howard
Urgent Report:
How to Beat the Crowds & Lock In Affordable Travel While You Still Can.
Download our last-chance playbook here:
We respect your privacy. Please view our privacy policy here.
Disclaimer: Any comments listed below are not from the bank advertiser, nor have they been reviewed or approved by them. No responsibility will be taken by the bank advertiser for these comments.
27 comments
None of this helps if you’re on the Selectee list.
The idea behind applying for a redress number is to deal with being on the selectee list. If you’re on the list for a specific reason though, it of course won’t help 🙂 If it’s a mixup, the redress number app is your chance to fix it. It’s not a guarantee though.
If I have a DHS Control Number do I need any other form of visa in addition to visit the USA
A DHS Control Number does not mean you can visit the USA anytime you want. It simply means that you’ve been identified as a person who, in their opinion, has been subject to extra security screening unnecessarily. You still need any visas or documents for visiting any countries you decide on.
A VISA allows you to enter the countries,any country of your eligibility.
TSA Precheck allows you to go thru security check point easier and faster.
So, there are 2 different purpose you can’t mix it up or combined them.
What is the selectee list and is there a way to find out if you’re on it?
Thanks for the question, Cal. A selectee list is generated for individual flights based on FBI/TSA lists of suspected terrorists, unusual travel patterns, and randomly selected individuals. Those individuals are subjected to additional screening prior to boarding. You don’t have to be on a terrorist watch list to experience this extra screening so you won’t know if you’re on the selectee list in advance. If you often experience being a selectee, you should apply for a redress number.
I have filled in and submitted the form online. It then says to send a signed copy of the completed form which I don’t have as I have submitted it online. What do I do here?
Thanks for the intensive guide! I’ve filed mine too. Question though – if my DHS TRIP is still open (or case isn’t closed on the site), can I use the Redress number when booking flights? Or shall I wait until the case is closed?
Hi Tom, I honestly don’t know for sure but I would personally wait until the case is closed.
I am US person (Green Card Holder) and have traveled internationally quite a bit, going to Canada and Europe and never had any issues re-entering the country until recently.
During the past two international trips, when returning to the country, I was admitted immediately, however, was sent to have my baggage X-rayed. The CBP officer did not return my passport but rather put it in a green folder and handed over to another officer whom I followed. It needs to be mentioned that in both cases I failed to present a filled CBP declaration form for my baggage.
Should I apply for redress? It needs to be mentioned that I am an Iranian citizen (Having an Iranian Passport).
Hi Arad – was there a reason why you couldn’t fill in the CBP declaration form?
Not helpful. I’m unable to find out how to get an online application.
Hi Perry. Here is a link with more information and access to the form you need for a Redress Number. https://trip.dhs.gov/
Does anyone know how to use a DHS redress control number when border crossing (driving in from Canada or Mexico) and ports of entry–like cruises?
Hello! If you have had multiple issues when crossing the border, you can choose to hand over your redress number at the same time you are supplying your passport/other identification.
Many people choose to wait and see if they were first flagged by an agent for additional screening and then provide their redress information.
Either way, your redress number should help you greatly expedite this process. Hope this helps!
My cousin has several misdemeanor arrests that are now close to 44 years old. He has had no problems for decades. He always gets TSA PreCheck from the airlines when traveling domestically.
Last month, he took his first international trip with no problems on the way out. Upon arrival to the US, after the CPB officer scanned his passport, he was taken in for secondary screening. He said the CPB officer could not have been nicer, but did ask him if he was arrested in the 70’s to which he replied “yes”. After asking him if he had a nice trip, the CPB officer stamped his passport and told him to have a nice day.
Still, he was embarrassed and caught by surprise.
Would a redress number prevent him for having this type of thing happen again, and will he be eligible for a redress number with 44 year old misdemeanors? Any input is appreciated.
Hi John, thanks for reading! To start, anyone can apply for a redress number. Sometimes additional screenings are completely random. Usually getting a redress number is something travelers do who have had multiple instances where they have been referred for additional screening or have issues getting through TSA.
Since it’s free though, we certainly recommend your cousin documenting his experience and requesting a redress number! Check the details on how to do this in the article above. I will say that it doesn’t completely eliminate the chance that this will happen in the future, but it definitely increases the odds that it won’t.
I was arrested at seventeen for possession of two grams of cannibis. On my last two trips to the states I was questioned regarding this. I had my court date five days after my 18 birthday. Iam now 53 years old. On both occasions I was found to be admissible. But I know it’s just a matter of time before I come before a not so understanding border officer. I do not want to spend the money required for a waiver. Are there any other options for someone in my situation. I have my court records which clearly state I was seventeen upon arrest.
Hi John, having a redress number can definitely help you with TSA checkpoints or returning to the United States through Customs and Border Protection checkpoints.
That being said, we’re absolutely not the experts when it comes to situations like the one you’re in. We would suggest contacting the Department of Homeland Security directly via their email address: [email protected] to figure out if a redress number will work for you.
Does anyone know if I need to provide every single detail of an incident? The example is that I was refused entry and I was clearly was told it was because I couldn’t prove that I will come back to Canada. Do I still need to give all the detail of why they thought that etc? Don’t they already have a report on that already?
Which way would be better for me, to make it simple and just refer to the incident and refusal date or provide detail?
Hi Lulu. I would recommend providing all of the information you know. For example, it sounds like you know the location and date that were refused entry along with the reason you were given. It doesn’t sound like you know why they thought that unless they provided you more information than you included in your comment above.
We would suggest contacting the Department of Homeland Security directly via their email address: [email protected] to get the most accurate information.
Hi,
I’ve requested a redress number a couple of days ago. Didn’t hear anything yet, but I just received an email saying that there is an update to my Esta. When I went online to check it now states Pending. I requested the ESTA in August 2019 and already used it once to travel to the US.
Any one knows what is happening or had the same problem. I’m a Dutch Citizen.
Thanks.
I was denied boarding the flight from Belgrade to New York. I have a tourist visa. I was advised by the airport authority to file a DHS TRIP form. I did that and got the Redress number from them and was asked to submit the signed form and a copy of my passport through email. As it is mentioned on the site we can check the status of our application. First, it was PENDING and after 3 days, it shows IN PROCESS. My question is can I travel to the USA without the case being closed?
I am not certain if that would be allowed. I would advise that you contact the DHS to see if you would be permitted to travel.
Get well soon, I experienced the same thing you experienced in August in Belgrade. I filled out the form and sent it to Dhs Trip. But the answer I received was that they could not reply before 3 months due to the intensity. I have work to do, I’m in a hurry. what did you do? were you able to find a solution? I would be glad if you share your information. Thanks.