otg world майнкрафт что это
Otg world майнкрафт что это
Open Terrain Generator is a fully customizable world generation mod/plugin. Through its configuration files it gives the user control over almost every aspect of Minecraft’s world generation, allowing you to generate anything from floating islands to cave worlds with no knowledge of Java required.
OTG is just an engine, to make use of its functions you must either install a World Preset (see Installing World Presets) or make your own custom World Preset (see Configuration below or in Navigation bar at the top). OTG supports both Paper (servers) and Forge (servers and single-player).
Join us on Discord and become part of the community!
Main Features
Getting Started
If you are a player looking to use an already made OTG preset, this section contains all of the information you are likely to need.
Installing OTG
Installing world presets
Setting up Dimensions & Modpacks
GUI & Commands
Config Files Overview
If you are a world preset developer the below pages contain information about all of the config files and settings.
Custom Trees, Objects & Structures
Tools & Resources
Tutorials:
Getting started creating your own custom world:
OTG worlds as dimensions:
Custom Object and structures:
Publishing a preset:
If you see this, your JavaScript might be disabled or DiscordIntegrator plugin isn’t working. If the latter, please contact a wiki administrator.
Open Terrain Generator (OTG)
Загрузка
Предыдущие версии
Описание
OTG V9 вышел и является последней основной версией для 1.12.2, прочитайте списки изменений и ознакомьтесь с меню «O» для Forge.
OTG 1.16 находится в разработке, альфа-сборки доступны в канале Discord.
Генератор открытой местности — это инструмент для создания мира на основе данных для Forge и Spigot, который дает вам полный контроль над созданием мира Minecraft.
Это позволяет вам создавать полностью настраиваемые генераторы и делиться ими с другими игроками в качестве собственных модов, называемых предустановками OTG.
Любой может сделать предустановку! Создание всего, что вы можете себе представить, от плавучих островов до пещерных миров, не требует знания Java.
По умолчанию OTG поставляется с предустановкой по умолчанию, которая очень похожа на поколение vanilla world. Если вы хотите, чтобы он делал КЛАССНЫЕ ВЕЩИ™, вам нужно будет создать свой собственный пресет или загрузить уже созданный.
Хорошей новостью является то, что сообщество много лет усердно работало над созданием предустановок OTG, так что уже есть из чего выбирать!
Предустановки:
Как установить предустановку?
Вы устанавливаете предустановку OTG, как обычный мод, помещая банку модов в папку mods вместе с банкой OTG. После этого предустановка появится в меню создания мира OTG.
Для получения более подробных инструкций, включая настройку сервера, посетите вики здесь
Я обновил OTG и получил ошибку!
При обновлении обязательно удалите OTG-Core.jar из папки 1.12.2 или она не будет обновлена.
Известные проблемы (1.12.2):
Могут возникнуть некоторые проблемы с модами управления измерениями (RFTools), пожалуйста, сообщите об этом в OTG Discord или на Github, спасибо!
OTG не поддерживает биомы других модов, появляющиеся в мирах/измерениях OTG, однако большинство модифицированных ресурсов, мобов и т. Д. Появляются в биомах OTG.
OTG имеет некоторые функции для олицетворения биомов других модов и перенятия их поведения, например, набор биомов «O Множество пресетов» использует их для олицетворения биомов «O Множество биомов». Вы также можете использовать BOP overworld с размерами OTG.
Open Terrain Generator (OTG) [1.16.5] [1.12.2] [1.11.2] [1.10.2]
Усовершенствованный генератор мира для Forge или Spigot, который позволяет вам создавать любой мир без знания Java.
Скриншоты (кликабельны):
Открытый рельефный генератор (OTG) это усовершенствованный мод на Майнкрафт на полностью настраиваемый генератор мира. Благодаря своим различным конфигурационным файлам он дает пользователю возможность контролировать почти все аспекты создания ландшафта и структур Майнкрафт, позволяя вам создавать что-либо от плавающих островов до пещерных миров без знания Java.
OTG поддерживает как Spigot (серверы), так и Forge (серверы и singleplayer). Вот несколько примеров пользовательских пресетов (созданных с использованием только функций OTG):
Требования
Как установить Open Terrain Generator (OTG) на Майнкрафт:
Похожее:
Скачать Open Terrain Generator (OTG) мод на Майнкрафт:
На 1.16.5 (Forge)
На 1.12.2
На 1.11.2
На 1.10.2
Источник
Комментарии
Почему написано, что нужен Forge, а сам мод на Fabric?
Installation
This page is for the 1.16.5 version of OTG, for 1.12.2 instructions click here.
Contents
Requirements [ ]
OTG can’t be used on Realms, Windows 10 Edition, Bedrock Edition, or Pocket Edition versions. These versions of Minecraft have limited or no mod support. Note that “Windows 10 Edition” refers to a specific Edition of Minecraft, not the Java Edition running on a Windows 10 computer.
Before you install OTG, you will first have to install either Forge or Paper. There is advice on choosing between these below.
Choosing A Mod Loader [ ]
If you want to use OTG in single player, then your only option is Forge.
If you are running a Minecraft server, you have more choices and can use either Paper or Forge. These two «Mod Loaders» are separate and mostly incompatible, and your choice will depend on the type of server you want to run.
Installation instructions for each platform are included below, please be aware that without installing a world preset, OTG will use its default preset, which is made to look like a vanilla overworld.
Forge Installation [ ]
Forge Single Player [ ]
Forge Multiplayer [ ]
Forge Mod Compatibility [ ]
Forge Mod Recommendations [ ]
Paper Installation [ ]
A tutorial for setting up a Paper server is here.
As a Paper plugin, OTG is not required client-side, however features like foliage/grass/sky/fog colors don’t work fully (plain colors instead of gradient colors).
Paper console command permissions
For a description of Paper commands see Console Commands.
GUI and Commands
Note: This information is for OTG 1.12.2. For 1.16 and above, see GUI and Commands (1.16).
Using the OTG World Creation GUI [ ]
This section is written for OTG v8 and above, and is a summary. For more info, or for earlier versions of OTG, see: World Creation GUI
Worlds and dimensions can be created, edited and deleted using the world creation GUI. Press «O» to open the GUI in-game. Creating/editing/deleting dimensions is also possible during the game, no server restarts are required.
When first making a world, you can either press «Create New World» or «Create OTG World». If you create a vanilla world, you can use the GUI in-game to create OTG dimensions you can teleport to. This is useful if you have other mods that need a vanilla overworld, and want to use these worlds alongside OTG.
If making an OTG world, you need to select an installed preset, or make your own preset by pressing «New». Making your own preset can be a lot of work, but is very rewarding. There will eventually be an in-depth tutorial added to the wiki, but for now go to the Discord server for help.
If you’ve selected a preset, you will then be presented with the Dimension Creation screen. This lets you change world settings, like game rules, seed, player game mode, etc. On the left you can add more dimensions to the world, which you can access through portals.
Once in the game, in order to use the menu you need to be OPed on a server, or have cheats enabled in single player. If you created the world and didn’t enable cheats, you can temporarily enable them by using the «Open to LAN» feature. You can change most of the settings from within the game.
Using the map pre-generator [ ]
OTG contains a built in map pre-generator which allows you to generate chunks in a radius around spawn, eliminating world generation related lag. It’s recommended that you pre-generate while not actively playing as running the pregenerator is intensive especially at high speeds (check OTG.ini for speed settings).
For OTG v7 and above, the pregenerator is started by setting a radius in the ‘O’ menu. To stop it, set the radius to 0 chunks.
For OTG v6 and below, see the /otg pregen command below.
Console Commands [ ]
Command | Description |
---|---|
/otg | Show help info |
/otg biome | Show biome information for the biome at the player’s coordinates. |
Spawns a custom object at the block you are looking at. E.G. /otg spawn PumpkinHead1 Biome Bundle
Teleports the player to the specified dimension or biome.
Requires WorldEdit to be installed!
Exports a WorldEdit section to a BO3 (or BO4) file with a given name.
Sends any ModData() tags in BO3’s within the specified radius in chunks to the specified mod. Some OTG mob spawning commands can be used this way. Be sure to set up ModData() tags in your BO3 to make this work.
Generate a square biome and temperature map in the server’s root of the specified world. It has the following optional arguments:
Output ratio is 1 pixel to 4×4 blocks, like a FromImage input map. If you use /otg map in a FromImage world, it will write part of the same map you used as input, where possible.
Without flags, shows the name and id of the dimension the player is currently in.
The -c flag creates a new dimension with the specified name using a specified installed preset.
The -d flag deletes the dimension with the specified preset. Must be unloaded, which happens automatically when no players are inside.
Sets the pre-generation radius for the player’s current world to chunks in a given dimension. If no dimension given, assumes current. To disable the pregenerator, run the command again with a radius of 0 chunks.
- о чжу ван личная жизнь
- самое выгодное вложение денег на сегодняшний день в сбербанке