мухаммадикболи садриддин биография где родился

В Таджикистане абонентам нескольких сетей разослали СМС против оппозиционера

мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть фото мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть картинку мухаммадикболи садриддин биография где родился. Картинка про мухаммадикболи садриддин биография где родился. Фото мухаммадикболи садриддин биография где родился

В Таджикистане абоненты нескольких операторов мобильной связи получили СМС-сообщения «Теперь ясно, кто такой Мухаммадикболи Садриддин». В них содержалась ссылка на ролик в ютубе с критикой одного из лидеров таджикской оппозиции, сообщает таджикская служба Радио Свобода.

О получении таких сообщений абоненты начали сообщать начиная с 14 декабря. СМС получили люди, которые пользуются сим-картами от компаний «Тселл» и «Бабилон», сообщения приходили с неизвестных номеров. В «Тселл» и «Бабилон» заявили Радио Свобода, что их компании такие сообщения не отправляли, и назвали их «спамом».

Представитель одного из сотовых операторов сказал Радио Свобода, что «каждому абоненту, который связывался с нами по этому вопросу, мы говорили, что это спам и чтобы клиенты не открывали сообщение». Компании отказались говорить, кто был заказчиком рассылки.

мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть фото мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть картинку мухаммадикболи садриддин биография где родился. Картинка про мухаммадикболи садриддин биография где родился. Фото мухаммадикболи садриддин биография где родился

мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть фото мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть картинку мухаммадикболи садриддин биография где родился. Картинка про мухаммадикболи садриддин биография где родился. Фото мухаммадикболи садриддин биография где родился

«Враги народа»: почему это слово так популярно сегодня в Таджикистане

No media source currently available

«Можно свободно отправлять любые ссылки, и любой абонент может отправить эсэмэски сотням и даже тысячам абонентов сотовых компаний. Если бы видеоролик противоречил правилам, то ютуб удалил бы его. Как правило, мобильные операторы не несут ответственности за содержание сообщений, – заявил представитель одного из операторов. – Если у кого-то рассылка сообщений вызвала неудобства, они могут обращаться с жалобой к властям».

В Министерстве внутренних дел заявили, что не знали о разосланных текстовых сообщениях и жалоб по этому поводу к ним не поступало. Но журналисты и многие абоненты замечают, что сотовые компании в Таджикистане регулярно делают аналогичные рассылки в интересах властей: во время важных политических и общественных мероприятий, праздников или когда надо было рассказать о мерах предосторожности во время эпидемии COVID-19.

В видеоролике содержатся обвинения в адрес Мухаммадикболи Садриддина, автора веб-сайта «Ислох». Оппозиционер назвал содержание ролика клеветой. Сам видеоролик появился после того, как Садриддин стал резко критиковать политику властей Таджикистана. Интересно, что некоторые из пользователей сказали, что до того, как они получили ссылки на телефон, понятия не имели о том, кто такой Садриддин.

Эксперты говорят, что рассылка текстовых сообщений на мобильные телефоны – самый эффективный способ оповестить максимально большое количество людей в Таджикистане. Хайрулло Мирсаидов, таджикский журналист, который живет в Европе, говорит, что это один из новых способов работы так называемых проправительственных троллей.

«Я не вижу никакого смысла в таких агрессивных нападениях на оппозицию, так как большинство населения вообще понятия не имеет о деятельности оппозиции за рубежом и из-за боязни преследования не поддерживает их на родине, – замечает Мирсаидов. – Тролли – это проект правоохранительных органов по борьбе с экстремизмом».

мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть фото мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть картинку мухаммадикболи садриддин биография где родился. Картинка про мухаммадикболи садриддин биография где родился. Фото мухаммадикболи садриддин биография где родился

«Фабрика троллей» по-таджикски: посты пишут преподаватели, курируют их в Минобразования. Расследование Радио Свобода

Эксперт в области информационных технологий Асомиддин Атоев полагает, что в таких случаях коммерческие предприятия или госорганы оплачивают рассылку на все номера абонентов какой-либо компании.

Международные организации отмечают, что в Таджикистане в отношении многих диссидентских активистов публиковались статьи с угрозами и клеветой в социальных сетях. Такие статьи были выпущены в отношении Далера Шарипова (позже он был арестован по обвинению в экстремизме и приговорен к двумя годам лишения свободы), а также Махмурода Одинаева. В ноябре Одинаев был арестован по статье о хулиганстве.

Источник

Таджикский журналист Мухаммадикболи Садриддин отвергает обвинение в мошенничестве

мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть фото мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть картинку мухаммадикболи садриддин биография где родился. Картинка про мухаммадикболи садриддин биография где родился. Фото мухаммадикболи садриддин биография где родился

Мухаммадикболи Садриддина (Садуридинов Мухаммадикбол Каландарович) 16 октября назвал обвинение “беспочвенным” и заявил, что, наоборот, ему самому до сих пор не вернули многотысячный долг.

42-летнему Мухаммадикболи Садриддину предоставлено политическое убежище в одной их европейских стран. Последние три года он является главным редактором оппозиционного сайта «Ислох.нет». До этого редактировал сайт «Ислам.Хауз». Вебсайт «Ислох.нет» часто публикует статьи о коррупции в высших эшелонах власти Таджикистана.

мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть фото мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть картинку мухаммадикболи садриддин биография где родился. Картинка про мухаммадикболи садриддин биография где родился. Фото мухаммадикболи садриддин биография где родился

В отношении оппозиционного журналиста возбуждено уголовное дело по ст. 247, ч. 4 УК Республики Таджикистан (“Мошенничество в особо крупном размере”).

Мухаммадикболи Садриддин – сын Каландара Садуридинзода, одного из бывших руководителей запрещенной в Таджикистане Партии исламского возрождения. Каландар Садуридинзода скончался весной 2019 года в одной из европейских стран.

Генпрокуратура Таджикистана 15 октября также сообщила, что Мухаммадикболи Садриддин объявлен в международный розыск. В настоящее время по линии Интерпола в розыске находятся 30 граждан Таджикистана. В мае этого года Национальный банк Таджикистана обновил список лиц, связанных с терроризмом. В новом списке — 2647 фамилий граждан страны, тогда как семь месяцев назад в нем значились 2392 человека. В списке по-прежнему фигурируют имена гражданских активистов, и живущих за пределами страны сторонников запрещенных в Таджикистане движения «Группа 24» и Партии исламского возрождения.

Многие фигуранты «черного списка» Таджикистана заявляют, что власти без каких-либо доказательств считают их причастными к терроризму. По их словам, многие попали в этот список только за то, что в соцсетях критиковали власти Таджикистана.

Источник

Спецслужбы Таджикистана ищут в Европе бизнесмена-мошенника Садуриддинова

мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть фото мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть картинку мухаммадикболи садриддин биография где родился. Картинка про мухаммадикболи садриддин биография где родился. Фото мухаммадикболи садриддин биография где родился

ДУШАНБЕ, 15 окт — Sputnik. Генеральная прокуратура Таджикистана объявила в официальный розыск по подозрению в мошенничестве в особо крупном размере Мухаммадикбола Садуриддинова, сообщает пресс-служба ведомства.

мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть фото мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть картинку мухаммадикболи садриддин биография где родился. Картинка про мухаммадикболи садриддин биография где родился. Фото мухаммадикболи садриддин биография где родился

Так, в отношении гражданина Садуриддинова Мухаммадикбола Каландаровича, уроженца города Бохтар, возбуждено уголовное дело по статье 247 части 4 (мошенничество в особо крупном размере) УК Таджикистана.

Известно, что в данный момент Садуриддинов проживает на территории Европы и о его мошеннических действиях заявили сразу несколько граждан Таджикистана.

Среди них Негматулло Кабутов, Сиевуш Холов и Носихиддин Каюмов.

Все они утверждают, что еще в мае 2010 года в городе Дубае ОАЭ в присутствии трех свидетелей, в том числе одного гражданина Кыргызстана, Садуриддинов взял у трех вышеназванных мужчин в общей сложности 430 тысяч долларов.

мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть фото мухаммадикболи садриддин биография где родился. Смотреть картинку мухаммадикболи садриддин биография где родился. Картинка про мухаммадикболи садриддин биография где родился. Фото мухаммадикболи садриддин биография где родился

Садуриддинов хотел пустить все эти средства в новый бизнес, пообещав при этом заемщикам хорошие ежемесячные выплаты.

В том же году мошенник сбежал из Дубая в Бишкек, а затем и вовсе перебрался в одну из европейских стран. При этом в интересах следствия точная страна, где находится предполагаемый преступник, не сообщается.

Генпрокуратура, в свою очередь, обращается ко всем граждан, пострадавшим от мошеннических действий Садуриддинова, чтобы те также посодействовали следствию и пришли в правоохранительные органы.

Источник

Муҳаммадиқболи Садриддин – балвогари ашаддӣ ва забони гӯёи ҷинояткорон

Ягона фарде ки аз сар задани ошӯби зиндониёни маҳбаси №3/3-и шаҳри Хоруғ табли шодӣ мезанад ва хурсандӣ мекунад, ҳамин Муҳаммадиқболи Садриддини салафӣ аст.

Таҳлили фаъолияти се соли охир ин оппозитсионери бахтбаргашта, дар дохил ва берун нишон медиҳад, ки ӯ ба таври нохудогоҳ бар зидди лоиҳаҳои сарнавиштсози миллат мебошад, зеро хӯйи ғуломӣ ва бардапарварӣ чунон дар зеҳнаш нақш бастааст, ки мехоҳад ҳама ба мисли онҳо бардаву ғулом бошанд.

Зиндониёни маҳбаси Хуҷанд, барои ҷиноятҳои мушаххаси террористӣ ба ҷавобгарӣ кашида шудаанд ва Муҳаммадиқболи Садриддин, ки марбути доираҳои салафимадори кишварҳои нимҷазираи араб мебошад, чунон забонзада сухан мегӯяд, ки гумон мекунӣ, ин банда дар гарави бозиҳои арабу ачам афтидааст (араб-Муҳаммадиқболи Садриддин ва аҷам-Саидюнуси Истаравшанӣ).
Аз оне ки мақомот ба истилоҳи ин хунсои фирории бериё, «амалиёти нофарҷом» анчом додаанд, таблиғоте беш нест.
Шоҳидони ҳол аз Хуҷанд хабар медиҳанд, ки гурӯҳҳои террористии ДОИШ ва «Ҳизби таҳрир» ба ҷазои амалашон расиданд. Худро қурбонии роҳи бадбахташон карданд.Ва табиист ҳар куниш ё амал муқобили амал ва ё вокуниш дорад.
Саркардаи салафиҳои хориҷӣ Муҳаммадиқболи Садриддин, узви Шӯрои Кумитаи шаҳрвандии наҷоти гаравгонҳо ва зиндониёни сиёсӣ, зимни ироаи гузориш аз вазъи зиндони Хуҷанд ба озиоджди террористон ишора кардааст.
Дар мадди аввал, М.Садриддин, ки ҳамаро мисли худаш мепиндорад, фазои иттилоотиро ба таҳлука оварда, мағшуш кардааст. Маҳбусон ба меъёрҳои «қаҳрамонсозӣ»-и Кумитаи зиддимиллӣ рост намеоянд. Бо назардошти гуноҳҳое ки дар сари ин афрод омадааст, дер ё зуд ба сазои амалшон мерасанд. Вале Садриддини М. каҷрав дар пайрави муштарикобии боз нафаронеро мешавад, ки «қаҳрамон»-и ҳикояҳои ӯ бошад. Шояд касе зиндонӣ барои дуздӣ шуда бошад, вале дар назди расонаҳои оппозитсион, ки Садриддини М. лаққии онҳост, он чунон азизи дилҳо нишон дода мешавад, ки хориҷиҳо фикр мекунанд «муборизи роҳи озодианд».
Муҳаммадиқболи Садриддин ёвасаро, козиб ва лаин аст. Чун ӯ гуноҳкор аст,тасаввур мекунад, нисбат ба ӯ баринҳо адолатро риоя намекунанд. Муборизони аслӣ Маҳатма Гандӣ, Ҷавоҳирлол Нерӯ ва дигарон буданд, ки бо чашми сар диданд, ки зиндон чист? Ин қишрҳо агар даъво мекарданд, дар бораи адолат, шояд рост мебаромад, вале на Муҳамадиқболе ки мазҳаби бобоии худро падруд гуфта, даъвогарӣ мекунад, ба ҳеч сурат раво нест. Ӯ гуноҳҳои худро бояд бо хун шӯянд баъд иддао кунанд дар бораи дигарон.
Дар Тоҷикистон адолат ҳукмфармост чӣ нисбат ба зиндониён бошад ва чӣ ба дигарон! Қонунгузор ҷавобгарии фардӣ пешбинӣ кардааст ва ҳар кас ба ҷурму ҷинояти худ шахсан ҷавоб медиҳад. Касе дар ин дунё сари ҷиноякорони мусаллаҳро ба ибораи мо мардуми Ғарм сила накардааст. Ҷавоб бояд муносиб бошад ва дандоншикан, то террористон ба кӯчаҳои шаҳр сарозер нашаванд ва тартиботи ҷамъиятиро вайрон накунанд.
Ал-қисса, умри ҳарфҳои ботил кӯтоҳ аст. Эҷоди камарбанди дурӯғ бар зидди миллат, ҳеч гоҳ оянда надорад. Наҳзатиҳо дар пешонии аз саҷда бар пойи хоҷагонашон сиёҳ бояд дарк кунанд, роҳе ки онҳо интихоб кардаанд, ба Туркистон аст. Яъне бероҳагӣ тақдири ояндаи ин ҳизби қотилро мушаххас мекунад.

Ба орзуи амнияти комил ва решакан шудани чунин оппозитсия- террористи фирорӣ.

Источник

Мухаммадикбол Садриддин

Соатҳои нашри барнома:

08:00 ба вақти Олмон
10:00 ба вақти Москов
12:00 ба вақти Душанбе

Бо « ISLOH TV» бошед ҳамватанони гиромӣ,мо дар хидмати шумоем ва ҳама дарду ранҷи шуморо хуб мефаҳмем ва дақиқан онро инъикос ва нашр менамоем!»> Эълони баронмаи имрӯзи «Ислоҳ тв»

Имрӯз дар барномаи » Гуфтугӯи бе парда» суҳбати ихтисосие доир намудем бо се нафар маҳкумшудагони ба «терроризм» Бинандагони гиромӣ қисмати аввали ин барномаро бубинед ва хулосаи худро ба ин листи сиёҳи тартибдодаи мақомоти амниятии режими Раҳмонов намоед!

Соатҳои нашри барнома:

08:00 ба вақти Олмон
10:00 ба вақти Москов
12:00 ба вақти Душанбе

Тасмим гирифтам дар ин маврид чизе нависам,то шахсони дашном кунанда ва лаънат кунанда ҳукми шариъати исломро дар ин маврид донанд.Инчунин посухи шахсеки дашномаш кардаанд чӣ гӯна бояд бошад.

Расули акарам (салаллоҳу алайҳи васаллам) мефармояд:

عن عبد الله بن مسعود رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم:
” ليسَ المؤمِنُ بِطَعّان ولا لعّان ولا فاحِش ولا بَذيء ” (رواه البخاري في الأدب وأحمد وإبن حبان والحاكم)
Абдуллоҳ ибни Масъуд (раз) гуфтанд: Расули акрам (салаллоҳу алайҳи васаллам) фармуданд: “Мусалмон на таъна кунанда ва на лаънат кунанда ва на фоҳиш ва на гӯяндаи суханони пасту бе парда мебошад”(ҳадис ба ривояти Имом Бухорӣ дар адаб,Аҳмад,Ибни Ҳиббон ва Ҳоким мебошад)

Ҳаргиз таъна,лаънат, суханони фаҳшу паст гуфтан аз ахлоқи шахси мусалмон намебошад.
Расули акарам (салаллоҳу алайҳи васаллам ) дар як ҳадиси дигар мефармоянд: [سباب المسلم فسوق، وقتاله كفر] (متفق عليه)
“Дашном кардани мусалмон фисқ аст ва куштанаш куфр”
(Ҳадиси саҳеҳ ба ривояти Бухорӣ ва Муслим)
Маънои фосиқ: Шахсе аз роҳи ҳақ ва рост берун гаштаро мегӯянд.
Расули акрам (салаллоҳу алайҳи васаллам ) чунин фармудаанд:
[ومن لعن مؤمنا فهو كقتله ومن قذف مؤمنا بكفر فهو كقتله] اخرجه البخاري

“Шахсе лаънат кунад(гӯяд) муъминеро ин лаънат кардан ба монанди куштанаш мебошад.Шахсе иттиҳом ба куфр кунад муъминеро ин(кофир гуфтан) ба монанди куштани он муъмин аст” (Ривояти Имом Бухорӣ)

Ин аҳодисе дар боло овардам, хело возеҳ ва равшан баён шудаанд ва ниёз ба шарҳ надоранд. Пас хело ҳангоми ҷангу даъво намуданҳоямон забонҳоямонро нигоҳ бояд дорем.Қатли маҷозиҳам айни қатли ҳақиқи мебошад.Зеро иттиҳом ба куфр намудани бародари мусалмон кори саҳлу осоне нест. Бояд ҷанобони такфирӣ хело диққат кунанд ҳангоми ҳукм ба куфр намуданҳояшон.
Аллоҳ субҳонаҳу ва таъоло дар ин маврид фармудааст:

قوله تعالى: <ولا تلمزوا أنفسكم ولا تنابزوا بالألقاب بئس الاسم الفسوق بعد الإيمان ومن لم يتب فأولئك هم الظالمون>(الحجرات:11)
“..Ва аз ҳам айбҷӯӣ макунед ва якдигарро ба лақабҳои зишт махонед. Бад аст унвони фисқ пас аз имон овардан. Ва касоне, ки тавба намекунанд, худ ситамкоронанд.”(Сураи Ҳуҷурот,ояти 11)

Чӣ гӯна посухи шахси дашном кунандаро бояд дод?
Бештар бародарон мепурсанд,ки вақте маро дашном мекунад касе чӣ гӯна бояд ҷавоб диҳам? Агар ман чизе нагӯям ва ӯро ончунон гузорам ва равам ба ман мегӯянд тарсид ва ё ончӣ ба ӯ гуфта шуд ҳақ ва рост буд.

Шахсе нахуст ба дашном додан шурӯъ мекунад гунағгори асосӣ он шахс аст. Гуноҳе ё мафсадае дар ин ҷанҷол ба вуҷуд меояд ҳама бар души шахсест нахуст шурӯъ намудааст бо дашном кардан.

Нахуст кушиш кунед агар донед,ки танҳоед ва касе онҷо иштирок надорад он шахсро ба ҳоли худаш гузоред ва бубахшед ӯро.Ин ахлоқи волои шахси мусалмон мебошад.
Агар дидед намешавад бояд ба он андозаеки бар шарафи шумо зулм шудааст ва бе эҳтиромӣ сурат гирифтааст аз ҳаққи худ бо суханони солим ва мантиқи посух гӯед.Кушиш кунед аз ҳад ва андоза нагузаред ва аз он дашном кунандаи Аҳмақ шумо бисёртар суханони носазо нагӯед!
Аллоҳ субҳонаҳу ва таъоло мефармояд:
ولمن انتصر بعد ظلمه فأولئك ما عليهم من سبيل [الشورى41]
“Бар касоне, ки пас аз ситаме, ки бар онҳо рафта бошад, интиқом мегиранд, маломате нест”(Сураи Шуро,ояти 41)
والذين إذا أصابهم البغي هم ينتصرون [الشورى39]
“Ва онон, ки чун ситаме ба онҳо расад, интиқом мегиранд (хештанро ёрӣ медиҳанд ва зери бори зулм намераванд)”
(Сураи Шуро,ояти 39)

Бар зами инки метавонед он зулме бар шумо ва бар шарафи шумо сурат гирифтааст ҳаққи худро мислеки бо шумо сурат гирифта аст биситонед. Аммо бахшишро Аллоҳ беҳтар унвон кардааст.
ولمن صبر وغفر إن ذلك لمن عزم الأمور [الشورى43]
“Ва он ки сабр кунад ва аз хато даргузарад, ин аз корҳои писандида аст.”(Сураи Шуро,ояти 43)

Ҷойз нест барои шахсе,ки дашномаш додаанд бигӯяд суханонеки ба ӯ гуфта шудааст.Инчунин дар он суханон туҳмат,дурӯғ,дашному суханони носазо гӯфтан бар гузаштагонӣ дашном кунанда набошад.

Масалан бигӯяд: Эй золим,эй аҳмақ,эй нобакор,эй хирасар ба монади ин суханон,зеро дар ин суханон ҳеҷ дурӯғе ва туҳмате бар шарафаш сурат нагирифтааст ва ин ҳақиқат аст.
Уламо мегӯянд агар шахсе бар ӯ дашном ва суханони носазо сурат гирифта аст.Пас аз ин ӯ бар он шахс ғолиб ояд дар ин ҳолат зулм аз шахси аввали бардошта мешавад,зеро шахси дашномгашта ҳаққашро соҳиб гашт. Танҳо бар ӯ гуноҳи оғоз кардани дашном боқи мемонад.
Агар шахсеки дашномаш кардаанд ӯ бештар суханони носазо гӯяд дар ин ҳолат ҳарду гунаҳгор мегарданд ва ҳарду дар ҳукм якнаво мебошанд.

Тибқи ҳадиси саҳеҳ ин ҳолатро баён менамоям.

Дар шарҳи ин ҳадис муҳаддисон мегӯянд: Агар шахси дашном шуда бештар посух гӯяд пас инҷо гуноҳаш бештар мегардад аз шахси дашном кунанда.Агарчӣ дашном кунанда оғозҳам карда бошад вале дуввуми аз андоза гузарад гуноҳаш бештар аст зеро аз андоза гузаштааст.Мазлумияташ ба поён расида балке мисли золим ва бештар аз ӯ мегардад.

Пас инҷост,ки ҳамеша бояд дар ин масала афв ва гузаштро кор бигирем.Бовар кунед як сухани ноҷо хатарҳои зиёде дорад барои мусалмон.Чаро амалҳои худро барои як сухани ноҷо ҳабата ва бекор намоем? Хело диққати ҷидди бояд диҳем хоссатан ҷавонони имрӯзии мо гирифтори ин мусибатанд.Дар оддитарин ҳолат шурӯъ мекунанд ба носазо ва дашномҳои қоғазпече бовар кунед вақте мешунавед намедонед гиря кунед ва ё бихандед. Чунон калимоти ракик ва нолоиқеро бакор мебаранд,ки қалам аз навиштанашон оҷиз ва забон аз такрорашон тира ва хушк мегардад.Ин бузургтарин фоҷеъаи миллат аст,агар онро дарк карда бошем.

Бархурди гузаштагони солеҳи мо дар чунин ҳолатҳо чӣ гӯна буд?

Гузаштагони солеҳи мо ҳамеша забонашон бо зикри Аллоҳ ва қироъати Қуръон ва салавот бар Муҳаммад(салаллоҳу алайҳи васаллам) машғул буд.

1.) Зарбақон мегӯяд: Назди Абувойил(раз) будам ва Ҳаҷҷоҷи золимро дашном мекардам ва амалҳои бади ӯ ва зулму ситамашро зикр менамудам.
Абувойил(раз) гуфт: Аз куҷо медонӣ? Мумкин аст Ҳаҷҷоҷ гуфтааст : Эй бор Илоҳо маро бубахш. Аллоҳҳам ӯро бахшидааст.

2.) Осим ибни Абунаҷвад мегӯяд: Ман ҳаргиз нашунидам аз Абувойил бародари Ибнисалама (раз),ки инсонеро ва ё ҳайвонеро дашном карда бошад.

3.) Мусанно ибни Сабоҳ мегӯяд: Ваҳб ибни Мунаббаҳ(раҳ) чиҳилсол бо мо буд ҳаргиз ҳеҷ зиндаҷон ё дорои рӯҳро дашном накарда буд.

4.) Солим (раз) мегӯяд: Абдуллоҳ ибни Умар (раз) ҳаргиз ҳеҷ касеро лаънат накарда буд магар як хидматгор ё ғуломашро,ки дар ҳол ӯро озод намуд.Ҳаргиз кумак кунандаи шайтон набош дар муқобили бародари мусалмонат.

6.) Ривоят мекунанд,ки Абудардоъ(раз) аз назди марде мегузашт,ки муртакиби гуноҳе шуда буд.Мардум ӯро дашном ва носазо мегуфтанд.Абудардоъ(раз) гуфт: Агар шумо ин мардро дар чоҳе медидед,ки афтодааст оё ӯро аз он чоҳ берун намекардед?
Гуфтанд: Бале.
Абудардоъ(раз) гуфт: Пас дашному носазо нагӯед бародаратонро, Аллоҳро шукру сипос гӯед,ки шуморо аз анҷоми ин гуноҳе ӯ кардааст дӯр нигоҳ доштааст.
Мардум гуфтанд: Оё ӯро бадҳам набинем?
Абудардоъ(раз) гуфт: Бад мебинам амали ӯро,агар ин амалашро дигар анҷом надиҳад ӯ бародари ман аст.

7.)Шахсе Умар Ибни Абдулазиз (раҳ)ро дашному носазо гуфт.
Ӯ дар ҷавоб чунин гуфт: Агар рӯзи қиёмат намебуд ҷавобатро медодам.

Як рӯз Умар иби Абдулазиз (раҳ) халифаи мусалмонон дар масҷид хоб буд. Як мард дохили масҷид шуд ва дид шахсе хобаст.Бар ӯ дод зад чаро инҷо хоб мекунӣ?
Умар ибни Абдуалазиз(раҳ) аз ҷой бар хост гуфт: Нафаҳмидам мақсадатро?
Мард гуфт: Ту хар ҳасти?
Умар ибни Абдулазиз(раҳ) гуфт: На инсонам ва берун шуд.
Як мард,ки аз хидматгорони ӯ буд гуфт эй Амирулмуъминин магар нашуниди бар шумо чӣ гӯфт ин мард?
Умар ибни Абдулазиз(раҳ) гуфт: Фаҳмидам ӯ гуфт ту хари ман гуфтам не инсонам танҳо ҳамин буд чизи дигаре нашудааст.

Ин буд ҳоли он бузургворон,ки бузургтарин императорони шарқу ғарб аз вуҷудашон на шаб хоб доштанд на рӯз.Бо раъияташон чунин муъомила мекарданд.

Агар мусалмонони тоҷики мо чунин бархурд ва муносибати накӯ медоштанд бо якдигар.Бо дилҳои соф ва ниятҳои поку солим,бешак ҳоли мо тағйир мехурд.Осори неки мо дар ҳама ҷомеъаамон таъсири худро мерасонд.Балке инҳама муҳоҷири тоҷике дар кишварҳои гуногӯни олам қарор доранд он ҷомеъаҳоро тасхир мекарданд бо ахлоқи накӯяшон.Эй ҷавонони миллат баргардед ба ахлоқи накӯйи Муҳаммад (салаллоҳу алайҳи васаллам) ва асҳоби киромаш,то дубора маҷду карам ва шукуҳу шаҳомати аз дастрафтаамон дубора баргардад.
Муҳаммадиқболи Садриддин»> Ҳукми шахси дашном кунанда ва посухи дашном шаванда

Мақолае,ки дирӯз нисбати “Ҳангомеки моро дашном ва ё сухани носазое гуфтанд чӣ кор бояд кунем?” Мепурсанд шахсе дашном кунандаро чӣ чизе интизор аст? Ислом дар мавриди чунин шахс чӣ мегӯяд?

Тасмим гирифтам дар ин маврид чизе нависам,то шахсони дашном кунанда ва лаънат кунанда ҳукми шариъати исломро дар ин маврид донанд.Инчунин посухи шахсеки дашномаш кардаанд чӣ гӯна бояд бошад.

Расули акарам (салаллоҳу алайҳи васаллам) мефармояд:

عن عبد الله بن مسعود رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم:
” ليسَ المؤمِنُ بِطَعّان ولا لعّان ولا فاحِش ولا بَذيء ” (رواه البخاري في الأدب وأحمد وإبن حبان والحاكم)
Абдуллоҳ ибни Масъуд (раз) гуфтанд: Расули акрам (салаллоҳу алайҳи васаллам) фармуданд: “Мусалмон на таъна кунанда ва на лаънат кунанда ва на фоҳиш ва на гӯяндаи суханони пасту бе парда мебошад”(ҳадис ба ривояти Имом Бухорӣ дар адаб,Аҳмад,Ибни Ҳиббон ва Ҳоким мебошад)

Ҳаргиз таъна,лаънат, суханони фаҳшу паст гуфтан аз ахлоқи шахси мусалмон намебошад.
Расули акарам (салаллоҳу алайҳи васаллам ) дар як ҳадиси дигар мефармоянд: [سباب المسلم فسوق، وقتاله كفر] (متفق عليه)
“Дашном кардани мусалмон фисқ аст ва куштанаш куфр”
(Ҳадиси саҳеҳ ба ривояти Бухорӣ ва Муслим)
Маънои фосиқ: Шахсе аз роҳи ҳақ ва рост берун гаштаро мегӯянд.
Расули акрам (салаллоҳу алайҳи васаллам ) чунин фармудаанд:
[ومن لعن مؤمنا فهو كقتله ومن قذف مؤمنا بكفر فهو كقتله] اخرجه البخاري

“Шахсе лаънат кунад(гӯяд) муъминеро ин лаънат кардан ба монанди куштанаш мебошад.Шахсе иттиҳом ба куфр кунад муъминеро ин(кофир гуфтан) ба монанди куштани он муъмин аст” (Ривояти Имом Бухорӣ)

Ин аҳодисе дар боло овардам, хело возеҳ ва равшан баён шудаанд ва ниёз ба шарҳ надоранд. Пас хело ҳангоми ҷангу даъво намуданҳоямон забонҳоямонро нигоҳ бояд дорем.Қатли маҷозиҳам айни қатли ҳақиқи мебошад.Зеро иттиҳом ба куфр намудани бародари мусалмон кори саҳлу осоне нест. Бояд ҷанобони такфирӣ хело диққат кунанд ҳангоми ҳукм ба куфр намуданҳояшон.
Аллоҳ субҳонаҳу ва таъоло дар ин маврид фармудааст:

قوله تعالى: <ولا تلمزوا أنفسكم ولا تنابزوا بالألقاب بئس الاسم الفسوق بعد الإيمان ومن لم يتب فأولئك هم الظالمون>(الحجرات:11)
“..Ва аз ҳам айбҷӯӣ макунед ва якдигарро ба лақабҳои зишт махонед. Бад аст унвони фисқ пас аз имон овардан. Ва касоне, ки тавба намекунанд, худ ситамкоронанд.”(Сураи Ҳуҷурот,ояти 11)

Чӣ гӯна посухи шахси дашном кунандаро бояд дод?
Бештар бародарон мепурсанд,ки вақте маро дашном мекунад касе чӣ гӯна бояд ҷавоб диҳам? Агар ман чизе нагӯям ва ӯро ончунон гузорам ва равам ба ман мегӯянд тарсид ва ё ончӣ ба ӯ гуфта шуд ҳақ ва рост буд.

Шахсе нахуст ба дашном додан шурӯъ мекунад гунағгори асосӣ он шахс аст. Гуноҳе ё мафсадае дар ин ҷанҷол ба вуҷуд меояд ҳама бар души шахсест нахуст шурӯъ намудааст бо дашном кардан.

Нахуст кушиш кунед агар донед,ки танҳоед ва касе онҷо иштирок надорад он шахсро ба ҳоли худаш гузоред ва бубахшед ӯро.Ин ахлоқи волои шахси мусалмон мебошад.
Агар дидед намешавад бояд ба он андозаеки бар шарафи шумо зулм шудааст ва бе эҳтиромӣ сурат гирифтааст аз ҳаққи худ бо суханони солим ва мантиқи посух гӯед.Кушиш кунед аз ҳад ва андоза нагузаред ва аз он дашном кунандаи Аҳмақ шумо бисёртар суханони носазо нагӯед!
Аллоҳ субҳонаҳу ва таъоло мефармояд:
ولمن انتصر بعد ظلمه فأولئك ما عليهم من سبيل [الشورى41]
“Бар касоне, ки пас аз ситаме, ки бар онҳо рафта бошад, интиқом мегиранд, маломате нест”(Сураи Шуро,ояти 41)
والذين إذا أصابهم البغي هم ينتصرون [الشورى39]
“Ва онон, ки чун ситаме ба онҳо расад, интиқом мегиранд (хештанро ёрӣ медиҳанд ва зери бори зулм намераванд)”
(Сураи Шуро,ояти 39)

Бар зами инки метавонед он зулме бар шумо ва бар шарафи шумо сурат гирифтааст ҳаққи худро мислеки бо шумо сурат гирифта аст биситонед. Аммо бахшишро Аллоҳ беҳтар унвон кардааст.
ولمن صبر وغفر إن ذلك لمن عزم الأمور [الشورى43]
“Ва он ки сабр кунад ва аз хато даргузарад, ин аз корҳои писандида аст.”(Сураи Шуро,ояти 43)

Ҷойз нест барои шахсе,ки дашномаш додаанд бигӯяд суханонеки ба ӯ гуфта шудааст.Инчунин дар он суханон туҳмат,дурӯғ,дашному суханони носазо гӯфтан бар гузаштагонӣ дашном кунанда набошад.

Масалан бигӯяд: Эй золим,эй аҳмақ,эй нобакор,эй хирасар ба монади ин суханон,зеро дар ин суханон ҳеҷ дурӯғе ва туҳмате бар шарафаш сурат нагирифтааст ва ин ҳақиқат аст.
Уламо мегӯянд агар шахсе бар ӯ дашном ва суханони носазо сурат гирифта аст.Пас аз ин ӯ бар он шахс ғолиб ояд дар ин ҳолат зулм аз шахси аввали бардошта мешавад,зеро шахси дашномгашта ҳаққашро соҳиб гашт. Танҳо бар ӯ гуноҳи оғоз кардани дашном боқи мемонад.
Агар шахсеки дашномаш кардаанд ӯ бештар суханони носазо гӯяд дар ин ҳолат ҳарду гунаҳгор мегарданд ва ҳарду дар ҳукм якнаво мебошанд.

Тибқи ҳадиси саҳеҳ ин ҳолатро баён менамоям.

Дар шарҳи ин ҳадис муҳаддисон мегӯянд: Агар шахси дашном шуда бештар посух гӯяд пас инҷо гуноҳаш бештар мегардад аз шахси дашном кунанда.Агарчӣ дашном кунанда оғозҳам карда бошад вале дуввуми аз андоза гузарад гуноҳаш бештар аст зеро аз андоза гузаштааст.Мазлумияташ ба поён расида балке мисли золим ва бештар аз ӯ мегардад.

Пас инҷост,ки ҳамеша бояд дар ин масала афв ва гузаштро кор бигирем.Бовар кунед як сухани ноҷо хатарҳои зиёде дорад барои мусалмон.Чаро амалҳои худро барои як сухани ноҷо ҳабата ва бекор намоем? Хело диққати ҷидди бояд диҳем хоссатан ҷавонони имрӯзии мо гирифтори ин мусибатанд.Дар оддитарин ҳолат шурӯъ мекунанд ба носазо ва дашномҳои қоғазпече бовар кунед вақте мешунавед намедонед гиря кунед ва ё бихандед. Чунон калимоти ракик ва нолоиқеро бакор мебаранд,ки қалам аз навиштанашон оҷиз ва забон аз такрорашон тира ва хушк мегардад.Ин бузургтарин фоҷеъаи миллат аст,агар онро дарк карда бошем.

Бархурди гузаштагони солеҳи мо дар чунин ҳолатҳо чӣ гӯна буд?

Гузаштагони солеҳи мо ҳамеша забонашон бо зикри Аллоҳ ва қироъати Қуръон ва салавот бар Муҳаммад(салаллоҳу алайҳи васаллам) машғул буд.

1.) Зарбақон мегӯяд: Назди Абувойил(раз) будам ва Ҳаҷҷоҷи золимро дашном мекардам ва амалҳои бади ӯ ва зулму ситамашро зикр менамудам.
Абувойил(раз) гуфт: Аз куҷо медонӣ? Мумкин аст Ҳаҷҷоҷ гуфтааст : Эй бор Илоҳо маро бубахш. Аллоҳҳам ӯро бахшидааст.

2.) Осим ибни Абунаҷвад мегӯяд: Ман ҳаргиз нашунидам аз Абувойил бародари Ибнисалама (раз),ки инсонеро ва ё ҳайвонеро дашном карда бошад.

3.) Мусанно ибни Сабоҳ мегӯяд: Ваҳб ибни Мунаббаҳ(раҳ) чиҳилсол бо мо буд ҳаргиз ҳеҷ зиндаҷон ё дорои рӯҳро дашном накарда буд.

4.) Солим (раз) мегӯяд: Абдуллоҳ ибни Умар (раз) ҳаргиз ҳеҷ касеро лаънат накарда буд магар як хидматгор ё ғуломашро,ки дар ҳол ӯро озод намуд.Ҳаргиз кумак кунандаи шайтон набош дар муқобили бародари мусалмонат.

6.) Ривоят мекунанд,ки Абудардоъ(раз) аз назди марде мегузашт,ки муртакиби гуноҳе шуда буд.Мардум ӯро дашном ва носазо мегуфтанд.Абудардоъ(раз) гуфт: Агар шумо ин мардро дар чоҳе медидед,ки афтодааст оё ӯро аз он чоҳ берун намекардед?
Гуфтанд: Бале.
Абудардоъ(раз) гуфт: Пас дашному носазо нагӯед бародаратонро, Аллоҳро шукру сипос гӯед,ки шуморо аз анҷоми ин гуноҳе ӯ кардааст дӯр нигоҳ доштааст.
Мардум гуфтанд: Оё ӯро бадҳам набинем?
Абудардоъ(раз) гуфт: Бад мебинам амали ӯро,агар ин амалашро дигар анҷом надиҳад ӯ бародари ман аст.

7.)Шахсе Умар Ибни Абдулазиз (раҳ)ро дашному носазо гуфт.
Ӯ дар ҷавоб чунин гуфт: Агар рӯзи қиёмат намебуд ҷавобатро медодам.

Як рӯз Умар иби Абдулазиз (раҳ) халифаи мусалмонон дар масҷид хоб буд. Як мард дохили масҷид шуд ва дид шахсе хобаст.Бар ӯ дод зад чаро инҷо хоб мекунӣ?
Умар ибни Абдуалазиз(раҳ) аз ҷой бар хост гуфт: Нафаҳмидам мақсадатро?
Мард гуфт: Ту хар ҳасти?
Умар ибни Абдулазиз(раҳ) гуфт: На инсонам ва берун шуд.
Як мард,ки аз хидматгорони ӯ буд гуфт эй Амирулмуъминин магар нашуниди бар шумо чӣ гӯфт ин мард?
Умар ибни Абдулазиз(раҳ) гуфт: Фаҳмидам ӯ гуфт ту хари ман гуфтам не инсонам танҳо ҳамин буд чизи дигаре нашудааст.

Ин буд ҳоли он бузургворон,ки бузургтарин императорони шарқу ғарб аз вуҷудашон на шаб хоб доштанд на рӯз.Бо раъияташон чунин муъомила мекарданд.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *